Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin; nokta, doğru, düzlem ve bunlarla ilgili bazı kavramların anlama düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla bir geometri kavram testi geliştirildi (α=0,60) ve Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulanan test sonucunda, bu kavramları başka kavramlarla ilişkilendirdikleri, cinsiyetlere göre bu öğrencilerin nokta, doğru ve düzlem konusunda oldukça yetersiz oldukları ve bu kavramlarla ilgili yanılgılara sahip oldukları tespit edilmiştir. İlköğretim ikinci basamak ve orta öğretim seviyesinde görev yapan öğretmenler, temel geometrik kavramları olan nokta, doğru, düzlem ve bunlarla ilgili bazı kavramları öğretirken, öğrencilerin bu kavramlarla ilgili kavram yanılgılarına sahip olabilecekleri bilincinde olmalıdırlar. Çalışma sonunda, öğrencilere(aday öğretmenlere) yukarıda bahsedilen kavramların öğretimiyle ilgili bazı önerilerde bulunuldu.
In this study, it is aimed to investigate freshman students’ perceptions at- tending at Erzincan Education Faculty, Department of Elementary Mathematics Education, point, line, plane concept and relations to the subjects some concepts. A geometry concept test was developed (α=0.60) and administrated to the sampling who are freshman students. As a result, the students link to the alternative concepts, they have a lack of the subject which are the issued concepts respecting the gender, and was determined a great deal of misconceptions. When middle and secondary school teachers teach fundamental mathematics concepts which are point, line, plane and some concepts related to all these should awake that students may have misconceptions regarding all these concepts. At the end of the study, it was proposed to the pre-service teacher regarding teaching of above-mentioned concepts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 10 Issue: 2 |