Research Article
BibTex RIS Cite

EVALUATION OF TEACHER OPINIONS RELATING TO CURRICULUM OF FOURTH GRADE OF PRIMARY SCHOOL SOCIAL STUDIES CURRICULUM (ERZINCAN CASE)

Year 2011, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 23, 01.06.2011

Abstract

The aim of this study was to determine of teacher opinions relating to curricu- lum of fourth grade of primary school social studies curriculum and to find out any differences their opinions taking into account their some features. Data were ob- tained from 150 primary school teachers who served in Erzincan province. The personal information form and curriculum evaluated form that developed by the re- searchers was to collect data. Primary schools teachers was evaluated the curriculum as to objectives, content, teaching processes, measurement and evaluation with all over the curriculum. Primary school teachers were evaluated the social studies curri- culum generally well. Teachers opinions relating to curriculum were not differ con- nect with gender and working place, but some opinions relating to sub-dimensions were differ connect with seniority, to attend the course and program review.

References

  • Arslan, A. ve Demirel, Ö. (2007). İlköğretim 5’nci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Yeni Öğretim Programının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim, 175, 198-209.
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 46-73. www.esosder.org
  • Büyükkaragöz, S. (1997). Program Geliştirme Kaynak Metinler, Konya: Kuzucular Ofset.
  • Bulut, İ. ve Arslan, S. (2010). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Prog- ramının Uygulamadaki Etkinliğinin Değerlendirilmesi, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 367-379.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Uygulamadaki Et- kinliğinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelikkaya, T., Karakuş, U. ve Demirbaş, Ç. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ölçme-Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları So- runlar, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 57-76.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Dinç, E, ve Doğan, Y. (2010).İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Uygulanması Hakkında Öğretmen Görüşleri, Sosyal Bilgiler eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-49.
  • Doğanay, A. ve Sarı, M. (2008). Öğretmen gözüyle yeni sosyal bilgiler programı: Adana ilinde bir araştırma, İlköğretim Online, 7 (2), 468-484. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Gough, N. (1999). Globalization and school curriculum change: locating a transna- tional imaginary, Journal of Educational Policy, 14 (1), 73-84.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2006). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 393-421.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, Ö. C., (2005). Yeni ilköğretim programla- rının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması, 14-16 Kasım 2005 eğitim- de yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempoz- yumu Bildiri Kitabı, Kayseri, 17-41.
  • Güven B. ve Alp, S. (2008). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanım- larına yönelik öğretmen görüşleri, Milli Eğitim, 177, 153-165.
  • Güven, İ., Demirhan İşcan, C. (2006). Yeni ilköğretim programlarının basına yansı- maları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, 39 (2), 95- 123.
  • Bıkmaz, F. H. (2006). Yeni ilköğretim programları ve öğretmenler, Ankara Üniversi- tesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (1). 97-116.
  • Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul: Alkım Kitabevi.
  • MEB. (2005). Sosyal Bilgiler 4-5. Sınıflar Öğretim Programı ve Klavuzu, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=vie wdownload&cid=74&min=20&orderby=titleA&show=10 , 23.02.2009 ta- rihinde indirildi.
  • Smerdon, B. A., Burkam, D. T. & Lee,V. E. (1999). Access to constructivist and didactic teaching: who gets it?, where is it practiced?, Teachers College Record, 101, 5-34
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim programları ve öğretim-genel öğretim yöntemi, Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özpolat, A. R., Sezer, F., İşgör, İ. Y. ve Sezer, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Milli Eğitim, 174, s. 206-213.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilimler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi, (Ed.
  • Gürhan Can). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, 1-8.
  • Tertemiz, N. (1997). Eğitimde program geliştirme, (Ed. Leyla Küçükahmet) Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler, Ankara: A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını.
  • Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim prog- ramına ilişkin öğretmen görüşleri, İlköğretim Online, 6(2), 204-212 [Onli- ne]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yapıcı, M. ve Leblebiciler, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri, İlköğretim Online, 6(3), 480-490 [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yazıcı, K. (2009). Yeni Zelenda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ile Karşılaştırılması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 423-435

4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ERZİNCAN ÖRNEĞİ)

Year 2011, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 23, 01.06.2011

Abstract

Araştırmanın amacı, İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmek ve bu görüşlerin seçilmiş bazı değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemektir. Veriler Erzincan merkez ilçesi ve bağlı köylerde görev yapan 150 ilköğretim sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenler programı amaçlar, içerik, öğretim süreçleri, ölçme-değerlendirme ve programın geneli olmak üzere beş bölümde değerlendirmiştir. Öğretmenlerin programı genelde iyi olarak değerlendirdiği belirlenmiştir. Program ile ilgili öğretmen görüşleri öğretmenlerin cinsiyet ve görev yerine göre değişmezken, bazı alt boyutlara ilişkin görüşleri öğretmenlerin mesleki kıdem, kursa katılma ve programı inceleme durumuna göre farklı bulunmuştur.

References

  • Arslan, A. ve Demirel, Ö. (2007). İlköğretim 5’nci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Yeni Öğretim Programının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim, 175, 198-209.
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 46-73. www.esosder.org
  • Büyükkaragöz, S. (1997). Program Geliştirme Kaynak Metinler, Konya: Kuzucular Ofset.
  • Bulut, İ. ve Arslan, S. (2010). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Prog- ramının Uygulamadaki Etkinliğinin Değerlendirilmesi, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 367-379.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Uygulamadaki Et- kinliğinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelikkaya, T., Karakuş, U. ve Demirbaş, Ç. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ölçme-Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları So- runlar, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 57-76.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Dinç, E, ve Doğan, Y. (2010).İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Uygulanması Hakkında Öğretmen Görüşleri, Sosyal Bilgiler eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-49.
  • Doğanay, A. ve Sarı, M. (2008). Öğretmen gözüyle yeni sosyal bilgiler programı: Adana ilinde bir araştırma, İlköğretim Online, 7 (2), 468-484. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Gough, N. (1999). Globalization and school curriculum change: locating a transna- tional imaginary, Journal of Educational Policy, 14 (1), 73-84.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2006). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 393-421.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, Ö. C., (2005). Yeni ilköğretim programla- rının uygulanmasına öğretmenlerin hazırlanması, 14-16 Kasım 2005 eğitim- de yansımalar: VIII, Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempoz- yumu Bildiri Kitabı, Kayseri, 17-41.
  • Güven B. ve Alp, S. (2008). Yeni sosyal bilgiler dersi öğretim programının kazanım- larına yönelik öğretmen görüşleri, Milli Eğitim, 177, 153-165.
  • Güven, İ., Demirhan İşcan, C. (2006). Yeni ilköğretim programlarının basına yansı- maları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, 39 (2), 95- 123.
  • Bıkmaz, F. H. (2006). Yeni ilköğretim programları ve öğretmenler, Ankara Üniversi- tesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (1). 97-116.
  • Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul: Alkım Kitabevi.
  • MEB. (2005). Sosyal Bilgiler 4-5. Sınıflar Öğretim Programı ve Klavuzu, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=vie wdownload&cid=74&min=20&orderby=titleA&show=10 , 23.02.2009 ta- rihinde indirildi.
  • Smerdon, B. A., Burkam, D. T. & Lee,V. E. (1999). Access to constructivist and didactic teaching: who gets it?, where is it practiced?, Teachers College Record, 101, 5-34
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim programları ve öğretim-genel öğretim yöntemi, Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özpolat, A. R., Sezer, F., İşgör, İ. Y. ve Sezer, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Milli Eğitim, 174, s. 206-213.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilimler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi, (Ed.
  • Gürhan Can). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını, 1-8.
  • Tertemiz, N. (1997). Eğitimde program geliştirme, (Ed. Leyla Küçükahmet) Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler, Ankara: A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını.
  • Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim prog- ramına ilişkin öğretmen görüşleri, İlköğretim Online, 6(2), 204-212 [Onli- ne]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yapıcı, M. ve Leblebiciler, N. H. (2007). Öğretmenlerin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri, İlköğretim Online, 6(3), 480-490 [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yazıcı, K. (2009). Yeni Zelenda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ile Karşılaştırılması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 423-435
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Hüsnü Bahar This is me

Fatma Özkaya This is me

Nurettin Birol This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Bahar, H. H., Özkaya, F., & Birol, N. (2011). 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (ERZİNCAN ÖRNEĞİ). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-23.