." />
Research Article
BibTex RIS Cite

DETERMINING THE EFFECTS of DISCOVERY TEACHING on the STUDENTS’ ACHIVEMENT in PRIMARY SCHOOLS SCIENCE LESSONS (Muğla Sample)

Year 2007, Volume: 9 Issue: 1, 51 - 61, 01.06.2007

Abstract

The main purpose of this study was to determine the effects of Discovery Teaching on the students’ achievement on the subjects of “Learning about Our Blue Planet”, “The Ecosystem”, and “The Transformations of Nutrition” which is for the level of 7th classes of primary schools in their science lessons. The study was carried out in Menteşe Primary School in Kavaklıdere of Mugla as an experiment which is appropriate for the model of; pre-test and post-test. Before the explanation of the subjects, the test which its validity had been approved by the experts’ opinions on the subjects “Our Blue Planet”, “the Ecosystem”, and “The Transformations of Nutrition” were applied as a pre-test for the students in the both of the groups. Discovery teaching was used for the experimental group and expository teaching was applied to the control group. The data were analyzed by repeated and independent t test. It was observed that discovery teaching aggravates the students’ power of through and abilities of resolutions on the subjects and is more effective than expository teaching. According to the results some suggestions were given.

References

  • Anonymus (10 Haziran 2004). Öğretim Yöntemleri.
  • < http://www.pekiyi.com/ogrenmeteorileri.htm>. Anonymus (21 Mart 2006). Sunuş Yolu İle Öğretim.
  • < http://www.anlatogretmenim.com/modules.php>
  • Anonymus (22 Mart 2006). Sunuş Yoluyla Öğrenme.
  • <http://www.odevsitesi.com/goruntule.asp?odevno=110488>
  • Aydın, F., Tabakçı, D. Gürsaçlı, İ. (24 Haziran 2004). Bruner’in Öğrenme Kuramı.
  • <http://www.onlinefizik.com/edu/bruner.php>.
  • Bardın, S. (22 Aralık 2004). Discovery Learning.
  • <http://coe.sdsu.edu/eet/Articles/discoverylearn/index.htm>.
  • Bay, M., Staver, J.R., Bryan, T., Hale, J.B. (1992). Science instruction for the mildly handicapped: Direct instruction versus discovery teaching. Journal of Research in Science Teaching, 29, 555-570.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Hassard, J. (20 Aralık 2004). Jerome Bruner and Discovery Learning.
  • <http://scied.gsu.edu/Hasard/mos/2.7.html>.
  • Hurst, J.B. (20 Aralık 2004). Discovery teaching and increased student motivation.
  • <http://www.eric.ed.gov/sitemap/html_0900000b800f0597.html>.
  • Kara, Y., Özgün Koca, A.S. (22 Aralık 2004). Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Teri- min Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı, İlköğretim Online Dergi <http://www.ilkogretim-online.org.tr/vol3say1/v03s01a.pdf>.
  • Özmen, H.(20 Aralık 2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Des- tekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme.
  • <http://www.tojet.net/articles/3114.htm,>.
  • Pastula, P. J. (1999). Applying Learning Theories to Online Instructional Design.<http://www.patsula.com/usefo/webbasedlearning/tutorial1/learnin g_theories_full_version.html#bruner> (22 Aralık 2004 ).
  • Sünbül, A.M. (19 Ekim 2004). Öğrenme – Öğretme Stratejisi.
  • <http://www.deneme66.netteyim. net/öğrenme öğretme stratejisi htm. Topsakal, S. (1999). Fen Öğretimi, Bursa: Alfa Basın Yayın Dağıtım.

İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ DERSİNDE BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ (Muğla Örneği)

Year 2007, Volume: 9 Issue: 1, 51 - 61, 01.06.2007

Abstract

Araştırmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde 7. sınıf ders kitabında yer alan “Mavi Gezegenimiz, Ekosistem, Beslenme Döngüleri” konularının buluş yoluyla öğretiminin, sunuş yoluyla öğretime göre öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırma; ön test- son test modeline uygun, Muğla İli Kavaklıdere İlçesi Menteşe İlköğretim Okulu’nda deneysel bir çalışma olarak yapılmıştır. Erişikleri birbirine yakın olan iki grup seçilmiş ve bu iki grup raslantısal olarak deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilere ders anlatılmadan önce Mavi Gezegenimiz, Ekosistem ve Beslenme Döngüleri ile ilgili uzman görüşü alınarak geçerliliğ i sağlanan test, ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda buluş yoluyla, kontrol grubunda ise sunuş yoluyla öğretim gerçekleştirilmiştir. Veriler bağımsız t testi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda buluş yoluyla öğretimin öğrencilerin düşünme ve konu hakkında sentez yapabilme yeteneklerini arttırdığı ve sunuş yoluyla öğretime göre daha etkili olduğu görülmüştür. Bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Anonymus (10 Haziran 2004). Öğretim Yöntemleri.
  • < http://www.pekiyi.com/ogrenmeteorileri.htm>. Anonymus (21 Mart 2006). Sunuş Yolu İle Öğretim.
  • < http://www.anlatogretmenim.com/modules.php>
  • Anonymus (22 Mart 2006). Sunuş Yoluyla Öğrenme.
  • <http://www.odevsitesi.com/goruntule.asp?odevno=110488>
  • Aydın, F., Tabakçı, D. Gürsaçlı, İ. (24 Haziran 2004). Bruner’in Öğrenme Kuramı.
  • <http://www.onlinefizik.com/edu/bruner.php>.
  • Bardın, S. (22 Aralık 2004). Discovery Learning.
  • <http://coe.sdsu.edu/eet/Articles/discoverylearn/index.htm>.
  • Bay, M., Staver, J.R., Bryan, T., Hale, J.B. (1992). Science instruction for the mildly handicapped: Direct instruction versus discovery teaching. Journal of Research in Science Teaching, 29, 555-570.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Hassard, J. (20 Aralık 2004). Jerome Bruner and Discovery Learning.
  • <http://scied.gsu.edu/Hasard/mos/2.7.html>.
  • Hurst, J.B. (20 Aralık 2004). Discovery teaching and increased student motivation.
  • <http://www.eric.ed.gov/sitemap/html_0900000b800f0597.html>.
  • Kara, Y., Özgün Koca, A.S. (22 Aralık 2004). Buluş Yoluyla Öğrenme ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: "İki Teri- min Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı, İlköğretim Online Dergi <http://www.ilkogretim-online.org.tr/vol3say1/v03s01a.pdf>.
  • Özmen, H.(20 Aralık 2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Des- tekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme.
  • <http://www.tojet.net/articles/3114.htm,>.
  • Pastula, P. J. (1999). Applying Learning Theories to Online Instructional Design.<http://www.patsula.com/usefo/webbasedlearning/tutorial1/learnin g_theories_full_version.html#bruner> (22 Aralık 2004 ).
  • Sünbül, A.M. (19 Ekim 2004). Öğrenme – Öğretme Stratejisi.
  • <http://www.deneme66.netteyim. net/öğrenme öğretme stratejisi htm. Topsakal, S. (1999). Fen Öğretimi, Bursa: Alfa Basın Yayın Dağıtım.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Sülün This is me

Nevin Kozcu Çakır This is me

Burcu Şenler This is me

Emine Çil This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Sülün, Y., Kozcu Çakır, N., Şenler, B., Çil, E. (2007). İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ DERSİNDE BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ (Muğla Örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 51-61.