Research Article
BibTex RIS Cite

THE SIMILARITIES AND DIFFERENCES BETWEEN SCHOOL APPLICATIONS OF EDUCATIONAL FACULTY IN ERZINCAN UNIVERSITY AND THAT OF AUSBURG UNIVERSITY IN BAVARIA STATE

Year 2007, Volume: 9 Issue: 2, 159 - 166, 01.12.2007

Abstract

In this study, we compared the school applications of the Faculty of Education in Erzincan University with those of the Faculty of Education in Ausburg Uni- versity in Baveria State and tried to determine the similarities and differences be- tween them.

References

  • YÖK, (1997). Fakülte-Okul İşbirliği, Yüksek Öğretim Kurulu / Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. On- line: http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/ilkfen/ogr/aday5p.doc (eri- şim tarihi: 20.06.2007)

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLE ALMANYA’NIN BAVYERA EYALETİ AUSBURG ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİNİN OKUL UYGULAMALARI ARASINDAKİ BENZERLİK VE FARKLILIKLAR

Year 2007, Volume: 9 Issue: 2, 159 - 166, 01.12.2007

Abstract

Bu çalışmada; Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Almanya’nın Bavyera eyaletinde bulunan Ausburg Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yapılan okul uygulamalarının karşılaştırılması yapılmış benzerlik ve farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır.

References

  • YÖK, (1997). Fakülte-Okul İşbirliği, Yüksek Öğretim Kurulu / Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. On- line: http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/ilkfen/ogr/aday5p.doc (eri- şim tarihi: 20.06.2007)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ömer Faruk Çetin This is me

Erdoğan Uludağ This is me

Mustafa Akın This is me

Publication Date December 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Çetin, Ö. F., Uludağ, E., & Akın, M. (2007). ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLE ALMANYA’NIN BAVYERA EYALETİ AUSBURG ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİNİN OKUL UYGULAMALARI ARASINDAKİ BENZERLİK VE FARKLILIKLAR. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 159-166.