This study aims to analyze school bullying of adolescents according to some variables. The study group consists of a total of 729 students of whom 373 (%51.2) are females and 356 (%48.8) males. Developed by Koç (2006), "Student Relationships Attitude Scale" (SRAS) was used as a data collection instrument in this study. As a result of the study it was found that while bullying personality and avoidance from bullying subscale scores show a meaningful difference according to gender, there is no meaningful difference in self assertiveness subscale score ac- cording to gender. It was also found that there is no meaningful difference in bully- ing personality, self assertiveness and avoidance from bullying subscales scores of
Bu çalışmada, ergenlerin okul zorbalığının bazı değişkenlere göre incelenme-si amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun 373 (%51.2) kız, 356 (%48.8) er-kek olmak üzere toplam 729 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Koç (2006) tarafından geliştirilen “Öğrenci İlişkileri Tutum Ölçeği” kullanıl-mıştır. Araştırma sonucunda Öğrenci İlişkileri Tutum Ölçeği’nin zorba kişilik ve zorbalıktan kaçınma alt ölçek puanları cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken; kendine güven alt ölçek puanının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Öğrencilerin annelerinin eğitim düzeylerine göre Öğrenci İlişkileri Tu-tum Ölçeği’nin zorba kişilik, kendine güven ve zorbalıktan kaçınma alt ölçeklerinin anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Öğrencilerin babalarının eğitim düzeyle-rine göre zorba kişilik alt ölçeği anlamlı farklılık gösterirken; kendine güven ve zor-balıktan kaçınma alt ölçekleri anlamlı farklılık göstermemiştir. Araştırma bulgularına göre ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 13 Issue: 2 |