The purpose of this study is to understand the relationship between ethical leadership and organizational commitment in secondary schools. Research was conducted with teachers serve in secondary schools located in district of Turhal in the Tokat/Turkey. In consequence of the study, analysis conducted with data set over recurrent and applicable 195 scales. Arithmetic average and standard deviation values were calculated in research to determine perception level concerning organizational commitment behaviour of teachers and ethical leadership behaviours of school administrators. Simple regression analysis were conducted to test how well explain variables in the study each other. According to research findings, it was shown that the perception level of ethical leadership was high and among other dimensions, dimension of attendance commitment had the highest level of commitment.
Etik değerler, yöneticilerin en temel eylem kaynakları olarak işlev görürler. Etik liderlik, moral güce dayanarak astlarını etkilemeye yönelik bir liderlik biçimidir. Örgütsel bağlılık ise, bireylerin örgütsel amaç ve değerlerini kabul etme, örgüt üyeliğini sürdürmede güçlü bir arzu duyma olarak tanımlanır. Etik liderlik ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkide örgütsel bağlılığın farklı değişkenlerle ilişkisi bağlılığı öncel ya da çıktı durumuna getirebilmektedir. Bu amaçla ortaöğretim okullarında etik liderlik davranışları ile örgütsel bağlılık ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırma Tokat İli Turhal İlçesindeki ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda geri dönen ve işlenmeye uygun 195 ölçek üzerinden çalışma verilerine analizler yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin örgütsel bağlılık davranışı ve okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin algı düzeylerini saptamak amacıyla aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırma modelindeki değişkenlerin birbirlerini ne kadar açıkladığını test etmek için ise basit regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, etik liderlik algılarının yüksek yüzeyde çıktığı, bağlılık boyutlarından en yüksek bağlılığın devam bağlılığı boyutunda olduğu görülmüştür. Etik liderlik örgütsel bağlılığın % 6’sını açıkladığı, duygusal bağlılıklarına ilişkin algılarının yaklaşık %4’ünü, devam bağlılığına ilişkin algılarının yaklaşık %2’sini ve normatif bağlılıklarına ilişkin algılarının ise yaklaşık %6’sını açıkladığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 21, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 1 |