The aim of this study is to determine students’ view on the using station technique at Environmental Education course. The research sample consisted 40 prospective teachers who teaching in Bartin University Education Faculty. Four different learning stations were constituted. First station was defined as “Story”, second was “motto”, third was “Poem” and fourth was “picture”. 10 minutes was given for each station. Students were told to do task in the station where they were, in 10 minutes and go to the next station when time ended. It was said that products would be read by one after the activity. Prospective teachers stated that station technique was funny, useful, creative, supporting active participation. In addition, prospective teachers stated that they will use station technique when they will work as a teacher.
Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme gruplarıyla belirlenmiş gruplarda istasyon tekniğinin kullanılmasına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmaya Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Çevre Eğitimi dersini alan 40 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin çevre hakkında bilgilerinin alınması amacıyla eğitim öğretim yılının ilk dersinde 4 farklı istasyon oluşturulmuştur. Hikâye yazma istasyonu, şiir yazma istasyonu, slogan belirleme istasyonu ve resim yapma istasyonunda öğrenciler çevre hakkında bilgi, duygu ve düşüncelerini yansıtmaya çalışmışlardır. Uygulamanın sonunda öğrencilere istasyon tekniği hakkında görüşleri sorulmuştur. Elde edilen verilere göre öğrenciler bu tekniğin özelliklerini tanımlamış, faydalarından bahsetmiş ve bu tekniğin kullanılması konusunda tavsiyelerde bulunmuşlardır. Öğrenciler bu tekniği eğlenceli, faydalı, aktif katılımı destekleyen, yaratıcı ve hayalci düşünmeye yardımcı olan bir etkinlik olarak tanımlamışlardır. Ayrıca öğrenciler bu tekniğin hem diğer derslerde kullanılmasını hem de öğretmen olduklarında kendilerinin de kullanacaklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 2 |