Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Resim Bölümü öğrencileri ile Genel Liselerde öğrencilerin görsel sanat eğitimi alma durumlarına göre temel değer düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi ise, 3116 öğrenci oluşmuştur Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu ve Schwartz Portre Değerler Anketi kullanılmıştır. GSSL(RB) ile GL öğrencileri arasında temel değerler bakımından GSSL(RB) öğrencilerinin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Temel değerler alt boyutlarına ilişkin yapılan analiz sonucunda ise evrenselcilik, özyönelim, başarı, uyarılım ve iyilikseverlik gibi boyutlarda GSSL(RB) öğrencilerinin lehine GL öğrencilerinden anlamlı farklılıklar taşıdığı bulgusuna ulaşılmıştır. Güç, hazcılık, geleneksellik, uyma ve güvenlik alt boyutlarında ise iki okul türü arasında anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır.
Görsel sanatlar eğitimi değer değerler eğitimi Genel Lise (GL) Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi (GSSL)
The aim of this research is to decide whether there is a significant connection between the basic value level of students who study at the Painting Department of natolian Fine Arts and Sport High School and Public High School students and their receiving art education. The sample of the research consists of 3116 students. There is a meaningful difference on behalf of students of AFASHS (PD) between the students of AFASHS (PD) and PHS's students in terms of basic values. In the analysis of the results of sub-dimension of basic values a meaningful difference was observed on some dimensions such as universalism, self tendency, success, stimulation, kindness on behalf of students of AFASHS in comparison with PHS's students. There weren’t any significant differences between two kinds of schools in other subdimensions such as strength, hedonism, self tendency, obedience and security.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 2 |