Schools are the most important parts of the education process containing the incomes and outcomes where the planned education policies are applied. Not
correcting the problems in this part will affect the future years, type of raised people and their qualities and will lead to the growing of the problems. This problem in our country is one of the most urgent problems to be solved as education causes differentiation among regions and genders.
In this study, it is found that schooling rate in pre-school period is 55,35 %, in elementary school 98,86 %, in secondary school 70,06 %, and in higher education 35, 51 %. What must be the ideal state considering the budgets saved for education activities from public resources?
Okullar, eğitim sürecinin girdi ve çıktılarının yer aldığı planlanmış eğitim politikalarının uygulandığı en önemli kısmı oluşturur. Bu kısımda yaşanan sorunların düzeltilmemesi gelecek yılları, yetiştirilen insan tipini ve niteliğini de etkileyerek sorunların büyümesine neden olacaktır. Ülkemizde yer alan bu sorun eğitimin bölgeler ve cinsiyet arasında farklılaşmaya neden olması nedeniyle acilen çözüme kavuşturulması gereken konulardan biridir. Bu çalışmamızda elde edilen bulgulara göre okul öncesinde okullaşma oranının %55,35; ilköğretim okullarında %98,86; ortaöğretimde %70,06; yükseköğretimde ise %35,51 olduğu görülmüştür. Ülkemizdeki kamu kaynaklarından eğitim ve öğretim faaliyetlerine ayrılan bütçe durumu dikkate alınarak olması gereken ideal durum nedir? Bu elde edilen sonuçlara göre özellikle OECD ülkeleri göz önüne alındığında, okullaşma oranının ülke genelinde yeterli olmadığı sonucuna varılmış, ülkemiz şartları ve ekonomik koşullara göre bir kısım önerilere gidilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 2 |