Research Article
BibTex RIS Cite

Class Teacher Candidates’ Views About Drama Applications

Year 2014, Volume: 16 Issue: 1, 75 - 99, 30.06.2014
https://doi.org/10.17556/jef.83161

Abstract

This study aims to determine the views of the students attending education faculty, primary teaching program about drama class applications. The research was conducted in a survey model, and the participants of the research consist of 3rd grade students at primary teaching department of education faculty at Adiyaman university in 2011-2012 academic year and attending the drama lectures given by the research-er. The conclusions showed that drama class applications had positive contribution to social and  emotional development of teacher candidates; as for the views of criti-cal thinking, experience acquisition through various activities, communication and applying drama in their prospective career, significant difference was observed in favor of female teacher candidates on the basis of gender variable; and on the basis of accommodation variable, significant differences were also observed in favor of the teacher candidates abiding in State dormitories.

References

  • Acar, Nilüfer Voltan (2010). Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar-Deneyler, 4.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. (2011)Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Geliştirilmiş 8.Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Adıgüzel, H. Ömer (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • (2007). Drama ve Öğrenme Ortamları. (Editör: Ali Öztürk). İlköğretimde
  • Drama. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 33-47.
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim Becerilerin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Akyüzlüer, Fatma (2007). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Becerilerini Geliştirmede Dramanın Etkisi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • And, Metin (2007). Oyun ve Bügü Türk Kültüründe Oyun Kavramı, 2. Baskı, Yapı kredi Yayınları, İstanbul
  • Aral, Neriman, Baran, Gülen, Pedük, Şenay ve Erdoğan, Serap (2003). Eğitimde Drama, II. Baskı, İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Aslan, Naci (2009). Drama Öğretimi. Türkiye 10. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Kitabı. 20-22 Haziran, Ankara: Oluşum Yayınları, 25-29.
  • Asutay, Aclay (2003). Dramanın Yabancı Dil Eğitimindeki Yeri ve Önemi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aytaç, Kemal (1992). Avrupa Eğitim Tarihi. İstanbul: İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları.
  • Aytaş, Gıyasettin (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama (1. Baskı). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Başçı, Zeynep, Kerim Gündoğdu (2011). Öğretmen Adaylarının Drama Dersine İlişkin Tutumları ve Görüşleri: Atatürk Üniversitesi Örneği, İlköğretim Online. 10(2),454-467
  • Bozdoğan, Zülâl (2003). Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama, 1.Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çoban, Enise Çalışkan (2007). Sosyal Beceri Sorunu Olan Öğrenciler ve Annelerine Uygulanan Yaratıcı Drama Etkinlikleri Programının Öğrencilerin Sosyal Beceri Düzeylerinin Gelişimi Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Durmuş, Emine (2008). “Yaratıcı Drama İle Bütünleştirilmiş Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite Öğrencilerin Utangaçlık düzeylerine Etkisi”, Anka- ra Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41, 1,93-114
  • Dirim, Aygören (1998). Okul Öncesi Eğitiminde Yaratıcı Drama., İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Dökmen, Üstün (1995). Sosyometri ve Psikodrama, I. Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Fulford, Jane, Merryn Hutchings, Alistair Ross, Helen Schmitz (2001). İlköğretimde Drama, Çev. ve Yay. Haz., Leyla Küçükahmet, Hande Borçbakan, S.Sadi Karamanoğlu Nobel Yay.,Ankara
  • Genç, Hanife Nalan (2002). “İlköğretim II. Aşama Öğrencilerinin Drama Bilgi Düzeylerini Belirleme Çalışması”, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu, 17-18 Ekim 2002, Kök yay., Ankara
  • Henry, Mallika (2000). Drama’s Ways of Learning. Research in Drama Education. 5 (1), 45-62.
  • Kabapınar, Yücel (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Genişletilmiş 3.Baskı, Pegem Akademi, Ankara.
  • Kandır, Adalet, “Okul Öncesi Dönemde Yaratıcı Dramanın Gelişim Alanları İle ilişkisi”, Okul Öncesi Eğitimde Drama, 4. Baskı, Kök Yay.,Ankara-2006.
  • Kara, Ömer Tuğrul (2009) “Türkçe Derslerini Yaşamla Buluşturmada Bir Yöntem: Drama”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Mayı, Yıl:10 (111), s:16-19.
  • (2011) “Türkçe Dersinde Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Aralık, Yıl:4(7), s:146-164.
  • Karadağ, Engin, Nihat Çalışkan (2008). Kuramdan-Uygulamaya İlköğretimde Dra- ma, Anı Yay., 2. Baskı,Ankara.
  • Karapınarlı, Rengin (2007). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarı ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Karasar, Niyazi (1998) Bilimsel Araştırma Yöntemi., 8. Basım, Nobel Yay. Dağıtım, Ankara.
  • Levent, Tamer (1993). Niçin Tiyatro (1. Basım). Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Maden, Sedat (2010). “Türkçe Öğretmenlerinin Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlilikleri”,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:14,259-264.
  • Nutku, Özdemir (1998). Dram Sanatı ,3. Basım., İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Pinciotti, P. (1992) Creative drama and young children: The dramatic learning connection. Arts Education Policy Review, 94(6), 24-28.
  • San, İnci, (1990). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 573-582. (2006).Yaratıcı Dramanın Eğitsel Boyutları. (Editör: H. Ömer Adıgüzel). Yaratıcı Drama (1985-1998 Yazılar). Ankara: Naturel Yayınları, 113-122.
  • Styslınger, Mary E. (2000) “Relations of Power and Drama in Education: The Teacher and Foucault”, Journal of educational Thought, Vol. 34, No. 2, 183-199.
  • Tanrıseven, Işıl., Murtaza Aykaç (2013). Üniversite Öğrencilerin Yaratıcı Dramanın Kişisel ve Mesleki Yaşantılarına Katkısına İlişkin Görüşleri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:6, S:12, 329-348
  • Üstündağ, Tülay (2006). Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü, PegemA yay, An- kara. (1996). Yaratıcı Dramanın Üç Boyutu. Yaşadıkça Eğitim, (49), 19-23.
  • Ömeroğlu, Esra (2006) “Dramada Duyguların İfadesi”, Okul Öncesi Eğitimde Dra- ma.,4.Baskı, Kök Yay.,Ankara
  • Önder, Alev (2001). Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. (3. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • (2009) Eğitici Drama, Morpa Yay., İstanbul
  • Türk Dil Kurumu (1988), Türkçe Sözlük, I. Cilt, Yeni baskı, Türk Tarih Kurumu Basım Evi, Ankara,408-409.
  • Topdal, Emine Bayram(2004) “İletişim ve Eğitimde Yaratıcı Drama Süreci”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Ağustos-Eylül, Yıl:5,54-55. İnternet Kaynakları
  • <http://www.DramaEd.net>, e.t. 19.03.2012.
  • <http://interdisciplinary.net/ati/education/cp/ce3/Davis%20paper.pdf>, e.t.18. 03.2012.
  • <http://ehlt.flinders.edu.au/education/DLiT/2001/drama/whatdram.htm>, e.t. 27.11.2012).
  • <http://www.osi.hu/esp/rei/downloads/multicultural_teaching_techniques.pdf>, e.t. .3.12.2012.

İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Drama Dersi Uygulamaları ile İlgili Görüşleri

Year 2014, Volume: 16 Issue: 1, 75 - 99, 30.06.2014
https://doi.org/10.17556/jef.83161

Abstract

Bu araştırmanın amacı drama dersi uygulamaları ile ilgili olarak eğitim fakültesi ilköğretim sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin görüşlerini tespit etmektir.  Araştırmada, 12 hafta boyunca iki saat teorik iki saat uygulama olarak araştırmacı tarafından uygulanan ders ile ilgili öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla anket formu kullanılmıştır.  Araştırmanın sonucunda, drama dersi uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal ve duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağladığı gibi cinsiyet değişkenine göre; eleştirel düşünme, farklı olaylarla ilgili birikimler kazanma, daha rahat iletişim kurma ve dramayı öğretmenlik hayatında kullanma görüşlerinde kızlar lehine; adayların kaldıkları yer değişkenine göre ise Kredi Yurtlar Kurumunda kalanlar lehine anlamlı farklılık görülmüştür.

References

  • Acar, Nilüfer Voltan (2010). Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar-Deneyler, 4.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. (2011)Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Geliştirilmiş 8.Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Adıgüzel, H. Ömer (1993). Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • (2007). Drama ve Öğrenme Ortamları. (Editör: Ali Öztürk). İlköğretimde
  • Drama. (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 33-47.
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim Becerilerin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Akyüzlüer, Fatma (2007). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Becerilerini Geliştirmede Dramanın Etkisi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • And, Metin (2007). Oyun ve Bügü Türk Kültüründe Oyun Kavramı, 2. Baskı, Yapı kredi Yayınları, İstanbul
  • Aral, Neriman, Baran, Gülen, Pedük, Şenay ve Erdoğan, Serap (2003). Eğitimde Drama, II. Baskı, İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Aslan, Naci (2009). Drama Öğretimi. Türkiye 10. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Kitabı. 20-22 Haziran, Ankara: Oluşum Yayınları, 25-29.
  • Asutay, Aclay (2003). Dramanın Yabancı Dil Eğitimindeki Yeri ve Önemi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aytaç, Kemal (1992). Avrupa Eğitim Tarihi. İstanbul: İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları.
  • Aytaş, Gıyasettin (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama (1. Baskı). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Başçı, Zeynep, Kerim Gündoğdu (2011). Öğretmen Adaylarının Drama Dersine İlişkin Tutumları ve Görüşleri: Atatürk Üniversitesi Örneği, İlköğretim Online. 10(2),454-467
  • Bozdoğan, Zülâl (2003). Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama, 1.Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çoban, Enise Çalışkan (2007). Sosyal Beceri Sorunu Olan Öğrenciler ve Annelerine Uygulanan Yaratıcı Drama Etkinlikleri Programının Öğrencilerin Sosyal Beceri Düzeylerinin Gelişimi Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Durmuş, Emine (2008). “Yaratıcı Drama İle Bütünleştirilmiş Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite Öğrencilerin Utangaçlık düzeylerine Etkisi”, Anka- ra Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41, 1,93-114
  • Dirim, Aygören (1998). Okul Öncesi Eğitiminde Yaratıcı Drama., İstanbul: Esin Yayınevi.
  • Dökmen, Üstün (1995). Sosyometri ve Psikodrama, I. Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Fulford, Jane, Merryn Hutchings, Alistair Ross, Helen Schmitz (2001). İlköğretimde Drama, Çev. ve Yay. Haz., Leyla Küçükahmet, Hande Borçbakan, S.Sadi Karamanoğlu Nobel Yay.,Ankara
  • Genç, Hanife Nalan (2002). “İlköğretim II. Aşama Öğrencilerinin Drama Bilgi Düzeylerini Belirleme Çalışması”, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu, 17-18 Ekim 2002, Kök yay., Ankara
  • Henry, Mallika (2000). Drama’s Ways of Learning. Research in Drama Education. 5 (1), 45-62.
  • Kabapınar, Yücel (2012). Kuramdan Uygulamaya Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Genişletilmiş 3.Baskı, Pegem Akademi, Ankara.
  • Kandır, Adalet, “Okul Öncesi Dönemde Yaratıcı Dramanın Gelişim Alanları İle ilişkisi”, Okul Öncesi Eğitimde Drama, 4. Baskı, Kök Yay.,Ankara-2006.
  • Kara, Ömer Tuğrul (2009) “Türkçe Derslerini Yaşamla Buluşturmada Bir Yöntem: Drama”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Mayı, Yıl:10 (111), s:16-19.
  • (2011) “Türkçe Dersinde Dramayla Öykü Oluşturma Yönteminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Aralık, Yıl:4(7), s:146-164.
  • Karadağ, Engin, Nihat Çalışkan (2008). Kuramdan-Uygulamaya İlköğretimde Dra- ma, Anı Yay., 2. Baskı,Ankara.
  • Karapınarlı, Rengin (2007). İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersinde Yaratıcı Drama Yönteminin Öğrencilerin Başarı ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Karasar, Niyazi (1998) Bilimsel Araştırma Yöntemi., 8. Basım, Nobel Yay. Dağıtım, Ankara.
  • Levent, Tamer (1993). Niçin Tiyatro (1. Basım). Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Maden, Sedat (2010). “Türkçe Öğretmenlerinin Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlilikleri”,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:14,259-264.
  • Nutku, Özdemir (1998). Dram Sanatı ,3. Basım., İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Pinciotti, P. (1992) Creative drama and young children: The dramatic learning connection. Arts Education Policy Review, 94(6), 24-28.
  • San, İnci, (1990). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 573-582. (2006).Yaratıcı Dramanın Eğitsel Boyutları. (Editör: H. Ömer Adıgüzel). Yaratıcı Drama (1985-1998 Yazılar). Ankara: Naturel Yayınları, 113-122.
  • Styslınger, Mary E. (2000) “Relations of Power and Drama in Education: The Teacher and Foucault”, Journal of educational Thought, Vol. 34, No. 2, 183-199.
  • Tanrıseven, Işıl., Murtaza Aykaç (2013). Üniversite Öğrencilerin Yaratıcı Dramanın Kişisel ve Mesleki Yaşantılarına Katkısına İlişkin Görüşleri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl:6, S:12, 329-348
  • Üstündağ, Tülay (2006). Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü, PegemA yay, An- kara. (1996). Yaratıcı Dramanın Üç Boyutu. Yaşadıkça Eğitim, (49), 19-23.
  • Ömeroğlu, Esra (2006) “Dramada Duyguların İfadesi”, Okul Öncesi Eğitimde Dra- ma.,4.Baskı, Kök Yay.,Ankara
  • Önder, Alev (2001). Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. (3. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • (2009) Eğitici Drama, Morpa Yay., İstanbul
  • Türk Dil Kurumu (1988), Türkçe Sözlük, I. Cilt, Yeni baskı, Türk Tarih Kurumu Basım Evi, Ankara,408-409.
  • Topdal, Emine Bayram(2004) “İletişim ve Eğitimde Yaratıcı Drama Süreci”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Ağustos-Eylül, Yıl:5,54-55. İnternet Kaynakları
  • <http://www.DramaEd.net>, e.t. 19.03.2012.
  • <http://interdisciplinary.net/ati/education/cp/ce3/Davis%20paper.pdf>, e.t.18. 03.2012.
  • <http://ehlt.flinders.edu.au/education/DLiT/2001/drama/whatdram.htm>, e.t. 27.11.2012).
  • <http://www.osi.hu/esp/rei/downloads/multicultural_teaching_techniques.pdf>, e.t. .3.12.2012.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Polat

Publication Date June 30, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Polat, H. (2014). İlköğretim Sınıf Öğretmeni Adaylarının Drama Dersi Uygulamaları ile İlgili Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 75-99. https://doi.org/10.17556/jef.83161