Research Article
BibTex RIS Cite

Determination Of The Levels Of Legibility Of Primary Scool Education 3. Grade Students’ Cursive Writing And Their Perceptions Of Cursive Writing

Year 2014, Volume: 16 Issue: 1, 39 - 56, 11.06.2014
https://doi.org/10.17556/jef.57076

Abstract

The aim of research is to find out the legibility levels of cursive writing of prospective teachers who will teach reading and writing their own students by using cursive in terms of inclination. space, dimension, form, line tracking. For this purpose, the department of primary school education 3. grade students’ text writing with cursive are evaluated and students’ perception about their text are taken. The sample of research is constituted by 143, 3. grade students who study in the department of primary education in 2013-2014 academic year in Erzincan University. In order to determine the sample of the research, random sampling method is used. ‘Multi-Dimensional Legibility Scale’ developed by Yıldız and Ateş (2007) is administrated to collected data. Additionally, structured interviews are conducted with students. According to results of the study, it is seen the significant differentiations in girls and boys students’ legibility levels of cursive writing. Moreover, most of students report that they do not have enough knowledge about writing with cursive writing, they have serious physical problems, they are worried about teaching with cursive in their future.

References

  • Akyol, H. (2005). Türkçe ilk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Akyol, H. (2010). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe Ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi Yıl:2, Sayı:3: 1-15
  • Arslan, D. (2012). İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Yazı Öğretimlerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Educational Sciences: Theory & Practice - 12(4). Güz/Autumn s: 2829-2846
  • Aydın Yılmaz, Z. (2009). Uygulama Örnekleriyle İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Coşkun, E.; Coşkun, H. (2012). İlköğretim Öğrencileri ile Sınıf ve Türkçe Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Başarı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32(3): 761-776
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma-Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Güleryüz, H. (2004). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Güneş, F. (2000). Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu (1-5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi: Ankara
  • Vural, M. (2001). Ev ve Sınıf Etkinlikleri Antolojisi. Yakutiye Yayıncılık: Erzurum
  • Yıldız M. ve Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 11-30.

Sınıf Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının Okunaklılık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Düşünceleri

Year 2014, Volume: 16 Issue: 1, 39 - 56, 11.06.2014
https://doi.org/10.17556/jef.57076

Abstract

Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği anabilim dalı 3. sınıf öğrencilerinin ilk okuma yazma öğretimi dersi kapsamında bitişik eğik yazı ile yazdıkları metinlerin okunaklılık düzeyleri ve bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın amacı, ilerde kendi öğrencilerine bitişik eğik yazı ile yazma öğretecek olan sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıyı kullanarak kendilerinin ne derece okunaklı yazdıklarını ve bitişik eğik yazı ile yazarken ki düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu amaçla sınıf öğretmenliği anabilim dalında okuyan 143 tane 3. Sınıf öğrencisinin bitişik eğik yazı ile yazmış oldukları metinler değerlendirilmiş ve yazıya ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubu tesadüfi yöntemle seçilen 143 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Yıldız ve Ateş (2007) tarafından geliştirilmiş olan “Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca öğrenciler ile yapılandırılmamış mülakat yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, kız öğrenciler ve erkek öğrencilerin yazılarının okunaklılık düzeylerinde anlamlı farklar görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin büyük çoğunluğu bitişik eğik yazı ile yazma konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, fiziksel olarak ciddi problem yaşadıkları, bu yazı stili ile gelecekte öğretim yapacakları için kaygılandıkları, yazarken metni anlamakta güçlük çektikleri fakat üniversitede aldıkları eğitim sürecinde bitişik eğik yazıya dair yeterli pratik yapma fırsatı bulduklarında bu tür problemleri çözebileceklerini düşündükleri bulgularına varılmıştır.

References

  • Akyol, H. (2005). Türkçe ilk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Akyol, H. (2010). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Arıcı, B. (2012). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin, Türkçe Ve Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Hakkındaki Görüşleri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi Yıl:2, Sayı:3: 1-15
  • Arslan, D. (2012). İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Yazı Öğretimlerinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Educational Sciences: Theory & Practice - 12(4). Güz/Autumn s: 2829-2846
  • Aydın Yılmaz, Z. (2009). Uygulama Örnekleriyle İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Coşkun, E.; Coşkun, H. (2012). İlköğretim Öğrencileri ile Sınıf ve Türkçe Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Başarı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32(3): 761-776
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma-Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Güleryüz, H. (2004). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Güneş, F. (2000). Okuma-Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu (1-5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi: Ankara
  • Vural, M. (2001). Ev ve Sınıf Etkinlikleri Antolojisi. Yakutiye Yayıncılık: Erzurum
  • Yıldız M. ve Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 11-30.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Oğuzhan Kuru

Publication Date June 11, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Kuru, O. (2014). Sınıf Öğretmenliği 3. Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının Okunaklılık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Düşünceleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 39-56. https://doi.org/10.17556/jef.57076