The aim of research is to find out the legibility levels of cursive writing of prospective teachers who will teach reading and writing their own students by using cursive in terms of inclination. space, dimension, form, line tracking. For this purpose, the department of primary school education 3. grade students’ text writing with cursive are evaluated and students’ perception about their text are taken. The sample of research is constituted by 143, 3. grade students who study in the department of primary education in 2013-2014 academic year in Erzincan University. In order to determine the sample of the research, random sampling method is used. ‘Multi-Dimensional Legibility Scale’ developed by Yıldız and Ateş (2007) is administrated to collected data. Additionally, structured interviews are conducted with students. According to results of the study, it is seen the significant differentiations in girls and boys students’ legibility levels of cursive writing. Moreover, most of students report that they do not have enough knowledge about writing with cursive writing, they have serious physical problems, they are worried about teaching with cursive in their future.
Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği anabilim dalı 3. sınıf öğrencilerinin ilk okuma yazma öğretimi dersi kapsamında bitişik eğik yazı ile yazdıkları metinlerin okunaklılık düzeyleri ve bitişik eğik yazıya ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın amacı, ilerde kendi öğrencilerine bitişik eğik yazı ile yazma öğretecek olan sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıyı kullanarak kendilerinin ne derece okunaklı yazdıklarını ve bitişik eğik yazı ile yazarken ki düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu amaçla sınıf öğretmenliği anabilim dalında okuyan 143 tane 3. Sınıf öğrencisinin bitişik eğik yazı ile yazmış oldukları metinler değerlendirilmiş ve yazıya ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma grubu tesadüfi yöntemle seçilen 143 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Yıldız ve Ateş (2007) tarafından geliştirilmiş olan “Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca öğrenciler ile yapılandırılmamış mülakat yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, kız öğrenciler ve erkek öğrencilerin yazılarının okunaklılık düzeylerinde anlamlı farklar görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin büyük çoğunluğu bitişik eğik yazı ile yazma konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, fiziksel olarak ciddi problem yaşadıkları, bu yazı stili ile gelecekte öğretim yapacakları için kaygılandıkları, yazarken metni anlamakta güçlük çektikleri fakat üniversitede aldıkları eğitim sürecinde bitişik eğik yazıya dair yeterli pratik yapma fırsatı bulduklarında bu tür problemleri çözebileceklerini düşündükleri bulgularına varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 11, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 16 Issue: 1 |