Changed programmes and systems have an important place for students, who are firstly introduced science courses in primary school, gaining positive attitudes towards science as well as the instruction. However, many of the researches mostly include the academic achievement and related attitudes of students apart form the effects of programmes on the attitudes of students. The purpose of this research is to find out the effects of the science and technology lesson curriculum and 4+4+4 education system on students' attitudes towards science. In the research, the instrument was developed for measuring the students’ attitudes towards science and technology. The subjects of the research are randomly selected. Finally, it was seen that the science and technology lesson programme and changed education systems were negative effective on students’ attitudes toward science and technology course.
Fen alanı ile ilk defa ilkokulda karşılaşan öğrencilerin bu derse karşı olumlu tutum geliştirmesinde verilen eğitim ve öğretimin yanında değişen programların ve bireylerin gelişim sürecinin de önemli yeri vardır. Ancak yapılan araştırmalarda daha çok bir yöntemin ya da geliştirilen öğrenme ortamının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisine bakılmakta, programın ve gelişim sürecinin aynı öğrencilerin tutumlarını nasıl etkilediği dikkate alınmamaktadır. Bu araştırmanın amacı, 2012-2013 öğretim yılında 4+4+4 sistemi doğrultusunda yeniden yapılandırılan eğitim sürecine bağlı olarak öğrencilerin fen tutumlarının ilkokuldan ortaokula geçiş sürecinde hangi yönde değişim gösterdiğini ortaya koymaktır. Araştırmada, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarını ölçmek için likert tipi bir ölçek uyarlanmıştır. Örneklem grubu tesadüfî olarak belirlenmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 217 4. ve 5. sınıf öğrencisi ile yapılmıştır (=,79). Daha sonra ölçek örneklem olarak belirlenen 836 öğrenciye iki defa (aynı öğrencilere biri 4. sınıfta (ilkokul) diğeri 5. sınıfta (ortaokul) iken) uygulanmıştır. İlk uygulama 2011-2012 öğretim yılında, son uygulama ise 2012-2013 öğretim yılının bahar dönemlerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 16,0 paket programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda ilkokuldan ortaokula geçişte öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarının olumsuz yönde değişim gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 16 Issue: 2 |