This study aims to determine the opinions of music teachers on the professional usability of the field education courses they have taken during their undergraduate education. The undergraduate curriculum of the departments of music education consists of three categories as "field education", "professional teaching education", and "liberal education" courses. Among these categories, "field knowledge courses" have the highest number of course hours and credits; therefore, the professional usability of the knowledge and skills acquired in these courses constitute the main problem of the study. The study group of the research consists of 17 music teachers who appointed to schools affiliated to the Ministry of National Education. In this research, in which case study method, -one of the qualitative research techniques- was used, the data were obtained by applying a semi-structured interview form consisting of seven questions and analyzed and interpreted by descriptive analysis method. Within the scope of the findings, music teachers actively use the knowledge they acquired in the undergraduate curriculum field education classes in their working lives. Additionally, they stated that education was disrupted due to inadequate physical conditions and course durations.
Bu araştırma, müzik öğretmenlerinin lisans eğitimlerinde almış oldukları alan bilgisi derslerinin mesleki kullanılabilirliğine ilişkin görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi bölümlerinin lisans öğretim programı “Öğretmenlik Meslek Bilgisi”, “Alan Bilgisi” ve “Genel Kültür” dersleri olmak üzere üç kategoriden oluşmaktadır. Bu üç kategori içerisinde “Alan Bilgisi” derslerinin en çok ders saati ve krediyi içermesi nedeniyle bu derslerde edinilen bilgi ve becerilerin mesleki kullanılabilirliği araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2006-2007 eğitim öğretim yılında yürürlüğe giren program ile öğrenim görmüş ve daha sonra Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullara atanmış on yedi müzik öğretmeni oluşmaktadır. Nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler yedi sorudan meydana gelen yarı yapılandırılmış bir görüşme formunun uygulanmasıyla elde edilmiş ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenerek yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular kapsamında, müzik öğretmenlerinin lisans öğretim programı “Alan Bilgisi” derslerinde edindikleri bilgileri çalışma hayatlarında aktif olarak kullandıkları sonucuna varılmış, ayrıca lisans müfredatına ve hizmet içi eğitime eklenmesini istedikleri dersler tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra çalıştıkları MEB’e bağlı okullardaki fiziki şartların yetersizliği, enstrüman tedarik sorunu, ders saatlerinin azlığı gibi nedenlerle aldıkları eğitimleri yeterince uygulayamadıklarını da ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Online First |
Authors | |
Early Pub Date | March 19, 2024 |
Publication Date | March 28, 2024 |
Acceptance Date | February 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 1 |