Bu araştırma, ebeveynlerinin boşanmasının çocuklar üzerindeki etkilerini sınıf öğretmenlerinin görüşleri aracılığıyla belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin bir şehrinde, çeşitli devlet okullarında görev yapan yirmi sekiz sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yolu ile betimlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, ebeveynleri boşanmış öğrencilerin sınıf içindeki davranışlarında oluşan farklılıklar, ebeveynlerinin boşanmasının öğrencilerin akademik performansları üzerindeki etkisi, ebeveynlerinin boşanmasının öğrencilerin sosyal ilişkilerine etkisi, ebeveynleri boşanmış öğrencilere yönelik okulda uygulanan destek programları ve ebeveynleri boşanmış öğrenciler için faydalı olabilecek destek ve kaynaklar olmak üzere beş ana tema belirlenmiştir. Araştırma sonuçları, ebeveynlerinin boşanma sürecinden öğrencilerin sosyal, davranışsal, ekonomik ve psikolojik açılardan olumsuz olarak etkilediklerini göstermektedir. Ebeveynlerinin boşanmasının öğrenciler üzerindeki bu olumsuz etkilerini en aza indirmek amacı ile okullarda sağlanabilecek destek ve kaynakların geliştirilmesi konusunda sınıf öğretmenlerine rehberlik yapacak önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to determine the effects of parental divorce on children through the views of primary school teachers. It was conducted using a phenomenological design based on qualitative research methods. The study group for the research consists of twenty-eight primary school teachers working in various public schools in a city in Turkey in the 2023–2024 academic year. Participants were determined by the purposive sampling method. Data were collected through semi-structured interview forms and described through content analysis. According to the research findings, five main themes were identified: differences in the classroom behavior of students with divorced parents, the impact of parental divorce on students' academic performance, the impact of parental divorce on students' social relationships, support programs implemented at school for students with divorced parents, and support and resources that can be useful for students with divorced parents. The results of the research show that students are negatively affected by their parents' divorce process in social, behavioral, economic and psychological terms. In order to minimize the negative effects of parental divorce on students, suggestions were made to guide classroom teachers on the development of support and resources that can be provided in schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | June 27, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | February 20, 2024 |
Acceptance Date | May 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 2 |