The
aim of this thesis is to define the parameters of CFD analysis in a centrifugal
fan design. For this purpose a centrifugal fan is designed by a methodology.
This methodology was selected and applied from different analytical methods,
which was the closest to the experimental results. At the end, both the
geometry and performance results of a previously tested fan and designed fan
which is designed by using the same input data of this previously tested fan.
Then,
the CFD (Computational Fluid Dynamics) analysis for the pre-tested fan was
performed. The results obtained from the numerical analysis were compared with
the experimental results. Then, the newly designed fan modeled according to the
drawing values obtained from the analytical calculations was analyzed with the
same settings and the assumptions during the design were revised according to
the results of this CFD analysis and an experimental coefficient value, named
K', was found.
Finally, the fan which was renewed according to these
coefficients was subjected to the same numerical calculations again and new
results were obtained. These results from numerical analysis were taken and
compared with analytical calculations and found they were within acceptable
limits.
Bu çalışmanın amacı, fan tasarımlarında
HAD ile doğru analiz parametrelerinin belirlenmesidir. Bunun için, farklı
analitik yöntemlerden deney sonuçlarına en yakını bulunarak bir metodoloji
seçilmiş ve uygulanmıştır. Bu metodoloji ile, daha önce test edilen bir fanın
aynı girdi verileri kullanılarak tasarlanan fan, hem geometrisi hem de
performans sonuçları bu test edilmiş fan ile karşılaştırılmıştır.
Daha sonra, önceden test edilmiş fan
üzerinde HAD (Hesaplamalı Akışkan Dinamiği,) analizi yapılmıştır. Farklı ağ
yapılarında zamandan bağımsız çözdürülen analiz sonuçları tablolar halinde
sunulmuş, en uygun ve en az kaynak tüketen minimum ağ sayısı tespit edilmiştir.
Nümerik analiz sonucu çıkan sonuçlar, test edilmiş fanın deney sonuçları ile
karşılaştırılmış ve düşük bir hata yüzdesi ile tutturulmuştur. Bu da bize, aynı
analiz ayarlarında bu sefer yeni tasarlanan fan geometrisine uygulanan HAD
yönteminin kabul edilebilir sonuçlar vereceğini kanıtlamıştır. Sonrasında
analitik hesaplardan çıkan çizim değerlerine göre modellenen yeni tasarlanan
fan aynı ayarlar ile analiz edilmiş ve tasarım esnasındaki kabuller, bu HAD
analizinin sonuçlarına göre revize edilerek deneysel katsayı değerleri olan bir
K' faktörü bulunmuştur.
Son olarak
bu ulaşılan katsayılara göre yenilenen fan, tekrar aynı nümerik hesaplama
işlemlerinden geçirilerek yeni sonuçlar çıkarılmıştır. Yeni tasarlanan
fanımızın birçok bölgesindeki veriler alınarak analitik hesaplarla
karşılaştırılmış ve kabul edilebilir sınırlar içinde olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |