Bu çalışmanın amacı, eczacılık eğitimi içerisinde yer alan Farmasötik kimya biliminin eczane ortamında kullanım durumlarını tespit etmek ve eczacılık için önemine vurgu yapmaktır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan kitleyi, Erzincan’da bulunan Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eczacılık Fakültesi öğrencilerinin bir kısmı (4. ve 5. sınıf) ve sosyal platformda ankete katılan eczacılar oluşturmaktadır. Anket, şahsen hazırladığım sorulardan oluşmakta ve çoktan seçmeli cevaplar içermektedir. Araştırmaya katılanlarda aranan şartlar: Farmasötik kimya dersi almış olması ve eczanede çalış(-mış)ıyor olmasıdır. Ankete katılan eczacı ve eczacı adaylarının vermiş olduğu cevaplar sonucu Farmasötik kimya bilgilerinin, ilacın yapısının aydınlatılmasından eczane dizaynına hatta ilaç alım satım politikalarına kadar kullanıldığı görülmüştür
Makale değerlendirme öncesi ve sonrasında, katkılarından dolayı emeği geçecek tüm hocalarıma şükranlarımı sunarım.
The purpose of this study is to determine the use of Pharmaceutical chemistry science in pharmacy education and to emphasize its importance for pharmacy. The survey method was used in the research. The audience participating in the research consists of some of the students of Erzincan Binali Yıldırım University Faculty of Pharmacy (4th and 5th grade) in Erzincan and pharmacists participating in the survey on the social platform. The questionnaire consists of questions I personally prepared and includes multiple choice answers. Requirements for those participating in the research: have taken a course in Pharmaceutical chemistry and worked or working in the pharmacy. As a result of the answers given by the pharmacists and pharmacist candidates who participated in the questionnaire, it was seen that Pharmaceutical chemistry information was used from the clarification of the structure of the drug to the design of the pharmacy and even to the policies of drug trading
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |