BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF “CANLILARI SINIFLANDIRALIM” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 5 Issue: 2, 133 - 150, 18.03.2014

Abstract

Bu çalışma, 5.sınıf Fen ve Teknoloji öğretim programında yer alan “Canlıları Sınıflandıralım” ünitesinin öğretiminde kavramsal değişim metinleri kullanılmasının, öğrencilerin sahip oldukları yanılgılarının giderilmesine etkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı çalışmada, deney grubunda öğretim, mevcut öğretim programındaki yaygın öğrenci yanılgılarına paralel olarak geliştirilen kavramsal değişim metinleri ile yürütülürken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, literatürden belirlenen yanılgılar doğrultusunda geliştirilen, 0.81 güvenirliğe sahip, 20 soruluk çoktan seçmeli bir testin kullanıldığı çalışmanın örneklemini, iki ayrı okulun 5. sınıfında okuyan 48 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada ön test sonuçları iki grup arasında anlamlı farka işaret etmezken, son test sonuçlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Year 2012, Volume: 5 Issue: 2, 133 - 150, 18.03.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Süleyman Aydın

Pınar Ural Keleş This is me

Publication Date March 18, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Aydın, S., & Ural Keleş, P. (2014). İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF “CANLILARI SINIFLANDIRALIM” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Erzincan University Journal of Science and Technology, 5(2), 133-150.