Bu çalışma, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel desenlerden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2011-2012 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nın 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 420 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ve bir bilgisayar tutum ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın verileri aritmetik ortalama, t-testi ve tek faktörlü ANOVA testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda cinsiyetin, bilgisayara sahip olma durumunun, bilgisayar kullanmaya başlama yıllarının, bilgisayar kullanma sıklığının ve bilgisayar kullanma amaçlarının bilgisayar kullanımına yönelik tutum puanlarını anlamlı düzeyde etkilediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 5 Issue: 2 |