Bu araştırma, yüksek riskli fabrikalarda çalışanlar, akademisyenler ve öğrenciler üzerinde yapılan İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) eğitimlerinin sürdürülebilir başarısını inceliyor. Toplam 223 kişinin katıldığı ankete dayanan çalışma, İSG eğitimlerinde sanal gerçeklik uygulamalarının etkisini değerlendiriyor. Araştırma, 200 kişiyle sınırlıdır. Elde edilen sonuçlar, çalışmanın geçerli ve tutarlı olduğunu gösteriyor. Korelasyon analizleri, sanal gerçeklik ile İSG eğitim koşulları ve sürdürülebilir başarı arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koyuyor. Bu bulgular, İSG eğitimlerinde sanal gerçekliğin ve dijital uygulamaların sürdürülebilir başarıyı olumlu etkilediğini destekliyor. Sonuçlar, İSG eğitiminin önemini vurgularken, sanal gerçekliğin İSG eğitimine entegre edilmesinin ulusal ve uluslararası düzenlemelere uyumu kolaylaştırdığını ve teknik başarıya katkı sağladığını göstermektedir. Bu çalışma, İSG eğitimine entegre edilen sanal gerçekliğin önemini vurgulayarak, hem akademisyenlere hem de endüstri profesyonellerine değerli bilgiler sunmaktadır. Bu çalışma, risk faktörü yüksek olan fabrikalarda görev alan tüm çalışanlar, akademide çalışan bireyler ve öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) eğitimlerinin sürdürülebilir başarısını araştırmaktadır.
This research examines the sustainable success of Occupational Health and Safety (OHS) trainings on workers, academics and students in high-risk factories. Based on a survey of 223 respondents, the study evaluates the impact of virtual reality applications in OHS trainings. The study is limited to 200 respondents. The results show that the study is valid and consistent. Correlation analyses reveal significant relationships between virtual reality and OHS training conditions and sustainable success. These findings support that virtual reality and digital applications in OHS trainings positively affect sustainable success. The results emphasize the importance of OHS training and show that integrating virtual reality into OHS training facilitates compliance with national and international regulations and contributes to technical success. This study provides valuable information to both academics and industry professionals by emphasizing the importance of virtual reality integrated into OHS training. This study investigates the sustainable success of Occupational Health and Safety (OHS) trainings on all employees working in factories with high risk factors, individuals working in academia and students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Occupational Health and Safety |
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Early Pub Date | July 12, 2024 |
Publication Date | July 5, 2024 |
Submission Date | March 22, 2024 |
Acceptance Date | June 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |