Bu çalışmada
öğretmenlerin algılarına dayalı olarak Erzurum’daki ilkokulların örgütsel
sağlığı incelenmiştir. Bir başka ifadeyle Erzurum’daki ilkokulların örgüt
sağlığına etki eden faktörler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Tarama
modelinde yapılan bu çalışmanın evrenini, 2017–2018 eğitim öğretim yılında
Erzurum’un merkez ilçelerindeki (Palandöken, Yakutiye, Aziziye) ilkokullarda
görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın
örnekleminde, basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 15 ilkokuldan 302
öğretmen yer almaktadır. Çalışmada Hoy (1991) tarafından
geliştirilen örgütsel sağlık ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada okulların örgüt sağlığına müdürün etkisinin,
öğretmen bağlılığının, okullardaki kaynak ve materyal zenginliğinin ve akademik
önemin olumlu yönde etkisi olduğu, çevre etkisinin herhangi bir katkısının
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca medeni durum, mesleki kıdem ve okul türü
değişkenleri açısından öğretmenlerin örgütsel sağlık algılarının farklılaştığı
sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre okulların
örgüt sağlığına etki eden faktörlerden müdür etkisi
arttıkça, okullarda öğretmen etkisi, kaynak desteği ve akademik önem de
artmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 1, 2019 |
Acceptance Date | November 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 2 |