Statü ve rol toplum ile birey arasındaki ilişkinin en görünen kısmıdır. Statüye bağlı rollerin gelişiminde aileden sosyal çevreye kadar toplumsal olan tüm kurumların etkisi vardır. Statü ve onun gerektirdiği rolleri şekillendiren etmenlerin başında da toplumsal cinsiyet ve onun gerektirdiği roller ile mesleki statü ve rolleri gelmektedir. Toplumsal cinsiyet ve mesleki rol ilişkisinin ana konusu olduğu bu çalışmada, hem-şirelik mesleği rolü ile erkeklik rolü arasında çatışma olup olmadığı, varsa bu ça-tışmanın neden gerçekleştiği ve bireyler tarafından nasıl baş edildiği, Selçuk Üni-versitesi Akşehir Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde okuyan erkek öğrenci-ler üzerinden tartışılmaktadır. Likert yöntemi ile oluşturulan 35 soru, rastgele ör-neklem yöntemi ile seçilen 29 öğrenci üzerinde uygulanmış ve sonucunda, erkek öğrencilerin cinsiyet rollerini ile hemşirelik mesleğine toplum tarafından atfedilen rolleri arasında çatışma yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
Status and role are the most visible parts of the relation between individual and soviety. From family to social environment, all social institutions have implement on the establishment of the roles connected to status. Gender status and role; and ocu-upational status and role come first in shaping status and role structures. In this study, whose main topic is the relation between ocuupational and gender role, it is being arguedthat whether there is a conflict between the nurse and möale roles; if there is, why it occurs and individuals deal with thourgh the male students at Akşe-hir Health High School-Selçuk University. 35 questions based on likert method were asked to 29 students selected randomly. In conclusion, it has been found that male students have been experinecing role conflict between their own gender role and the role given by society to the occupation of nursery.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2011 |
Submission Date | July 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 2 |