Bu çalışmanın amacı Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nde eğitim gören evlenme çağındaki genç yetişkin öğrencilerin evlilik tutumlarını ve bu durumu etkileyen değişkenleri tespit etmektir. Bu amaçla 2021-2022 eğitim öğretim yılında üniversitenin çeşitli fakültelerinde eğitim gören 18-25 yaş arası 447 (120 erkek, 327 kız) bekâr öğrenciye evlilik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve 5’li likert tipinde hazırlanmış olan İnönü Evlilik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma örneklemi basit tesadüfi örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Öğrencilerin evlilik tutumları, cinsiyet, romantik ilişki durumu, ekonomik kaygı düzeyi, sosyal medya kullanım alışkanlığı, dindarlık ve yerleşim yeri değişkenleri açısından değerlendirilmiştir. Verilerin analizi için SPSS 23 paket program kullanılmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü Anova testi uygulanmıştır. Katılımcıların evlilik tutumları ile cinsiyet, sosyal medya kullanım alışkanlıkları, ekonomik kaygı düzeyi ve dindarlık değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yerleşim yeri ve ilişki durumu ile evlilik tutum düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 4, 2022 |
Acceptance Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 2 |