Research Article
BibTex RIS Cite

Muhasebe Eğitiminde Etik İkilem ve Etik Karar Alma Konularına Yönelik KTÜ-İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Year 2015, Volume: 11 Issue: 1, 75 - 92, 30.04.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Karadeniz Teknik Üniversitesi-İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi, İşletme-Maliye ve İktisat bölümleri, dördüncü sınıf
öğrencileri nezdinde etik, etik ikilem, etik karar ve muhasebe meslek
etiği eğitimi konularında farkındalık düzeylerini araştırmaktır. Tam,
doğru, tarafsız, zamanlı ve kaliteli muhasebe bilgisi, tüm çıkar
grupları açısından son derece önemlidir. Sözkonusu niteliklere haiz
bilginin üretilmesi kuşkusuz kaliteli ve etik değerlere sahip bir
muhasebe eğitim süreci ile sağlanabilir. Bu esaslar doğrultusunda
KTÜ-İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde gerçekleştirilen araştırma,
alınan muhasebe eğitiminin kalite düzeyinin, mesleki faaliyetlerde etik
tutum ve davranışların belirleyicisi konumunda olduğu, kişisel
çıkarların ön planda tutulmasının etik dışı davranışlara sebebiyet
verebileceği sonuçlarını ortaya koymaktadır. Ayrıca cinsiyet, öğrenim
görülen bölüm ve gelecekte muhasebe mesleğini tercih etme değişkenleri
açısından etik değerlere bakışta farklılıklar tespit edilmiştir.

References

  • ...
Year 2015, Volume: 11 Issue: 1, 75 - 92, 30.04.2015

Abstract

References

  • ...
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Abdulkerim Daştan

Uğur Bellikli

Yaşar Bayraktar

Publication Date April 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Daştan, A., Bellikli, U., & Bayraktar, Y. (2015). Muhasebe Eğitiminde Etik İkilem ve Etik Karar Alma Konularına Yönelik KTÜ-İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 75-92.

Adress: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Fax: 0 374 253 45 21 E-mail: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Publish) : 1306-2174 ISSN (Electronic) : 1306-3553