Geçmişte tam kamusal bir mal olarak nitelendirilen karayolları,
günümüzde yarı kamusal bir mal niteliği almıştır. Bu dönüşümde devlet
rejimlerinin ve ekonomilerinin yaşamış olduğu değişim etkili olmuştur.
Bugün karayolları tamamıyla genel bütçeden finanse edilen bir mal
olmaktan çıkmış, özel sektörün de dahil olduğu fiyatlandırılabilen bir
mal halini almıştır. Bu çalışma, Türkiye’de karayollarında yapılan
fiyatlandırma ve özelleştirme uygulamalarını finansman ve hizmet sunumu
açılarından değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda
çalışmada öncelikle Türkiye’de karayollarındaki fiyatlandırma
uygulamaları incelenmiş, ardından özelleştirme çabalarına değinilmiş ve
Türkiye için bir model önerisi ortaya koyulmuştur. Çalışmada;
karayollarının yapım, bakım ve işletmesinin özel sektöre -devlet
gözetiminde- devredilmesinin finansman olanakları ve hizmet sunumu
noktasında kalite ve verimliliği artıracağı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 1 |
Adress: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Fax: 0 374 253 45 21 E-mail: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Publish) : 1306-2174 ISSN (Electronic) : 1306-3553