Sigortacılık sektöründe son yıllarda yaygınlığı ve önemi gittikçe artan
ve sigorta ürünlerinin pazarlanmasında önemli bir dağıtım kanalı olan bir
kavram karşımıza çıkmaktadır: Bankasürans. Esasında sigorta ürünlerinin
bankalar kanalıyla dağıtımı olan bankasürans dünyanın birçok yerinde farklı iş
modelleriyle uygulanmakta ve yaygınlaşmaya başlamaktadır. Bankasürans günümüzde
özellikle hayat sigortası ürünlerinin pazarlanmasında alternatif bir dağıtım
kanalı olarak karşımıza çıkmakta, tüketicilerin normal bankacılık faaliyetleri
yanında sigorta ihtiyaçlarını karşılayacak güçlü bir kanal olma eğilimindedir.
Gerek ülkemizde gerek dünya çapında bankasüransın, mevcut durumun devam etmesi
halinde sigortacılık sektöründe prim üretiminin artmasında önemli bir rol üstleneceği,
böylece bankaların sigortacılık ürünlerinin pazarlanmasında konumunun
güçleneceği öngörülmektedir.
Bu çalışmanın amacı; bankaların sigorta şirketleriyle ortak bir
strateji ve işbirliği sonucunda oluşan bankasüransa ilişkin genel bir bakış
açısı sunmak, dünyadaki uygulamalarına yer verilerek, başarı unsurlarının temel
belirleyicileri, ağırlıklı kullanılan sigorta ürünleri ve tüketicilere,
bankalara, sigorta şirketlerine ve kamu otoritesine sağladığı faydaları ortaya
koymaktır. Çalışmada daha sonra ülkemizdeki hayat ve hayat dışı branşlarında
prim üretiminin dağıtım kanalları açısından dağılımına yer verilerek, bu
dağılımın yıllar itibariyle izlediği seyirden bahsedilecek, son olarak
ülkemizde bankasüransın gelişmesine ve derinleşmesine katkı yapacak
değerlendirmelere yer verilecektir.
Recently have become more widespread and have gained increasing importance
in the insurance sector, a concept that is one of the distribution channels in
the marketing of insurance products is bancassurance. In fact, bancassurance,
which is marketing of insurance products via banks, is being implemented in
many parts of the world through different business models and is becoming
widespread.Bancassurance now is an alternative distribution channel
particularly in the marketing of life insurance products, and tends to be a
strong channel to meet consumers’ insurance needs in addition to their regular
banking activities. Bancassurance will play an important role in the growth of
insurance market if the current circumstances continue both in our country and
worldwide. Thus, the position of banks in marketing of insurance products will
increase.
The aim of this study is to provide an overview of the bancassurance,
formed as a result of a joint strategy and cooperation of banks with insurance
companies; to include applications in the world and reveal the main
determinants of success factors; to put forward mainly used insurance products
in bancassurance and benefits provided to consumers, banks, insurance companies
and government. Later on, the distribution of premium production by channels in
life and non-life branches in our country and the trend of this distribution
will be shown. Finally, various discussions will be placed that might
contribute to the development and deepening of bancassurance in our country.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 2, 2020 |
Acceptance Date | March 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 1 |
Adress: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Fax: 0 374 253 45 21 E-mail: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Publish) : 1306-2174 ISSN (Electronic) : 1306-3553