Bu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyal medya kullanım süreleri ile umut ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçla, çalışmada iki hipotez test edilmiştir: (a) sosyal medya kullanım süresi arttıkça yaşam memnuniyeti azalmaktadır ve (b) sosyal medya kullanım süresi arttıkça umut düzeyi azalmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Türkiye'de Doğu Anadolu Bölgesi'nin merkez ilçelerinde sekizinci sınıfa devam eden 163 kız (%62,5) ve 98 erkek (%37,5) olmak üzere toplam 261 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır (yaş ortalaması = 18, SD = .589). Araştırmada veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu ile umut ve yaşam doyumu ölçekleri kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu demografik değişkenleri içermekte ve öğrencilere son altı ay içinde günde kaç dakika sosyal medya kullandıklarını sorarak öğrencilerin sosyal medya platformlarında ne kadar zaman geçirdiklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Facebook, WhatsApp ve Twitter gibi platformlar sosyal medya kategorisine dahil edilmiştir. Sonuçlar, sosyal medya kullanım süresi arttıkça öğrencilerin yaşam memnuniyeti ve umut düzeylerinin azaldığını göstermektedir. Değişkenler arasındaki ilişkinin nedenselliğini anlamak için yapılan regresyon analizi sonuçları, sosyal medya kullanım süresindeki artışın yaşam memnuniyeti ve umut düzeylerindeki düşüşün nedenlerinden biri olarak tanımlanabileceğini göstermektedir.
The purpose of this study is to determine the relationship between the duration of social media use and the level of hope and life satisfaction of eighth-grade students. To this end, the study tested two hypotheses: (a) life satisfaction decreases with increasing duration of social media use, and (b) the level of hope decreases with increasing duration of social media use. The study sample consists of 261 secondary school students, including 163 girls (62.5 %) and 98 boys (37.5 %), attending the eighth grade in central districts of East Anatolia Region in Türkiye (mean age = 18, SD = .589). The data collection instruments used in the study were the personal information form and the hope and life satisfaction scales. The personal information form included demographic variables and asked students how many minutes per day they used social media in the past six months, aiming to determine the amount of time spent by students on social media platforms. Platforms such as Facebook, WhatsApp, and Twitter were included in the social media category. The results indicate that as the duration of social media use increases, students` life satisfaction and hope levels decrease. Regression analysis results, conducted to understand the causality of the relationship between variables, suggest that the increase in the duration of social media use can be identified as one of the reasons for the decrease in life satisfaction and hope levels.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Basic Training (Other), Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | September 1, 2024 |
Acceptance Date | October 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |