Bu çalışmada Türkiye ve Çin'deki Wushu antrenörlük eğitim sistemlerinin eğitim yaklaşımları, standartları, program içerikleri ve süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Türkiye’deki Wushu antrenörü yetiştirme sürecine katkı sağlayacak öneriler sunulması hedeflenmektedir. Bu araştırma, doküman analizine dayalı birebir karşılaştırma yaklaşımını içermektedir. Nitel araştırma modeline uygun olarak yürütülmektedir. Bu bağlamda mevcut araştırmanın tasarımı Gök ve Aslan (2019) tarafından belirlenen ortak kriterlere yanıt bulmaya yönelik karşılaştırmalı analizleri içermektedir. Sonuç olarak; Çin ve Türkiye'deki Wushu antrenörlük eğitimi ve ilgili düzenlemeler üzerine yapılan bu karşılaştırmalı analiz, her iki ülkenin bu alanda birçok benzerlik ve farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Bu farklılıklar, iki ülkenin sosyal, kültürel ve idari yapılarından kaynaklanmakta ve Wushu antrenörlüğünün gelişimini etkilemektedir. Eğitim düzenleme yetkisi, kurs modelleri, seviye sistemleri, katılım koşulları, istihdam süreçleri, denklik işlemleri gibi birçok faktörde farklı yaklaşımlar sergileyen Çin ve Türkiye, bu durumun Wushu antrenörlüğünün gelişimine farklı etkiler yarattığını göstermektedir. Bu nedenle, Çin ve Türkiye'nin Wushu antrenörlük alanındaki deneyimlerini birbirleriyle paylaşmaları ve ortak çalışmalar yürütmeleri hem Wushu sporunun hem de antrenörlük eğitiminin daha ileri düzeyde gelişmesine önemli katkılar sağlayabilir.
This study aims to compare the educational approaches, standards, programme contents and processes of Wushu coaching education systems in Turkey and China, and to offer suggestions that will contribute to the process of training Wushu coaches in Turkey. This research includes a one-to-one comparison approach based on document analysis. It is conducted in accordance with the qualitative research model. In this context, the current research design includes comparative analyses to find answers to the common criteria determined by Gök and Aslan (2019). As a result, this comparative analysis on wushu coaching education and related regulations in China and Türkiye revealed that both countries show many similarities and differences in this field. These differences stem from the social, cultural and administrative structures of the two countries and affect the development of wushu coaching. China and Türkiye have different approaches in many factors, such as authorisation to organise training, course models, level systems, participation conditions, employment processes, and equivalence procedures, and this situation has different effects on the development of wushu coaching. Therefore, China and Türkiye sharing their experiences in the field of wushu coaching with each other and conducting joint studies can make significant contributions to the further development of both wushu sport and coaching education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Activity Management |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 15, 2025 |
Publication Date | October 16, 2025 |
Submission Date | February 17, 2025 |
Acceptance Date | March 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 2 |