Research Article
BibTex RIS Cite

“Kur’an’ı Anlama” Sorunu Üzerine Bazı Düşünceler

Year 2013, Issue: 26, 194 - 201, 15.05.2013

Abstract

Kur’an’ı anlama, başka bir ifadeyle Kur’an’ı doğru anlama
meselesi, daha İslamın ilk asrından itibaren, Müslümanları meşgul eden bir mesele
olarak halen önemini korumaktadır. Bu meselenin ilk defa otaya çıkışını
Haricilerin Hz. Ali’ye karşı hüküm konusunda sürdürdükleri polemikle başlatmak
isabetli olabilir. Çünkü Haricilerden önce İslam tarihinde Kur’an’ın anla­şılması
konusuna ilişkin herhangi bir hadise bilinmemektedir. Böyle bir hadi­senin
ortaya çıkmaması anlaşılır bir şeydir ve bunun nedeninin, Müslü­man­ların Hz.
Peygamber’den öğrendikleri Kur’an anlayışı olduğu söylene­bilir. Çünkü
anlaşıldığı kadarıyla sahabe, Hz. Peygamber’den Kur’an’ın sadece okunan ve
yaşanan bir kitap olduğunu öğrenmişti. Nitekim onların Peygam­berleriyle
birlikteki uygulamaları da böyleydi. Ancak bu anlayıştaki asıl kırılmanın İslam
düşünce hayatında Kelam hadisesinin ortaya çıkışıyla yaşandığını söylemek gerekir.
Bu döneme gelindiğinde Kur’an, artık kıraat edilerek yaşantılanan bir vahiy
olmaktan, iki kapak arasında toplanmış bir mushaf olarak araştırma nesnesi bir
kitap olmaya doğru evrilmeye başlamıştı. Amellerin kaynağı olduğu kadar, artık
sırf zihinsel konular ve tartışmalarla ilgili bir kitap da olmuştu. İşte o
günden itibaren Kur’an’ı anlama sorunu, ümmetin en temel sorunlarından biri,
çoğu zaman en temel sorunu olmaya devam etmektedir.

References

  • Kuranı Kerim

Some Thoughts on Understanding Koran

Year 2013, Issue: 26, 194 - 201, 15.05.2013

Abstract

References

  • Kuranı Kerim
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Notları
Authors

Burhanettin Tatar

Publication Date May 15, 2013
Submission Date May 20, 2018
Published in Issue Year 2013 Issue: 26

Cite

ISNAD Tatar, Burhanettin. “‘Kur’an’ı Anlama’ Sorunu Üzerine Bazı Düşünceler”. Eskiyeni 26 (May 2013), 194-201. https://doi.org/10.37697/eskiyeni.425365.