İslam eğitim-öğretim tarihi ve bu alanın en öne çıkan hususlarından biri olan medreseler, İslam düşünce tarihi açısından önemli kurumlar olmasının yanı sıra bir o kadar da ilgi duyulan araştırma konularından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Mahmut Dündar’ın doktora tezine dayanan Mısır Eyyûbilerinde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri adlı eseri, İslam eğitim ve öğretim tarihi alanındaki çalışmalara bir katkı niteliğindedir. Ancak kitabın hedefleri ile içeriği arasındaki uyum noktasında bazı problemler ve tarihî hususlarda birtakım hatalar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, Dündar’ın kitabı örneklemi üzerinden bilimsel araştırmalarda ihmal edilen bazı temel ilkeler ve bunun yarattığı sorunlar eleştirel bir yöntemle değerlendirilmeye çalışılacaktır.
Din Eğitimi Eyyûbîler Medrese Mısır Eğitim-Öğretim Fâtımîler
The history of Islamic education and training and madrasas, which is one of the most prominent aspects of this field, is one of the important and equally interesting research topics. Mahmut Dündar’s work, Education and Training Activities in Egypt Ayyūbīds, based on his Ph.D. dissertation is a contribution to the studies in the field of Islamic education and teaching history. However, some issues stand out at the point of harmony between the book’s aims and its content, and some errors in historical issues draw attention. In this study, some basic principles that are neglected in scientific research and the problems created by this will be evaluated with a critical method by taking Dündar’s book as a sample.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | March 28, 2023 |
Submission Date | December 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 48 |