Research Article
BibTex RIS Cite

İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 125 - 134, 01.06.2014

Abstract

Bu çalışmada, İmam Hatip
Liselerindeki Arapça öğretiminin genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Arap
Dilinin uluslararası düzeyde gittikçe önem kazandığı belirtilmiş ve bunun bir
sonucu olarak kaliteli Arapça öğretiminin gerekliliği vurgulanmıştır. Arapça
öğretiminde hedeflenen seviyeye ulaşılamamasının gözle görülür bazı nedenleri
ele alınmıştır. Bu sorunların çözümüne alternatif olabilecek önerilerde
bulunulmuştur. Aynı zamanda bu değerlendirmede, 2012-2013 öğretim yılında
Keçiören İmam Hatip Lisesinde öğrenim gören 100 öğrencinin katıldığı bir
anketten faydalanılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan anket uygulamasının
sonucunda Arapça dersinin işleniş özellikleri bakımından gözden geçirilmesi
gerektiği sonucuna varılmıştır.

References

  • Acat, Bahattin ve Demiral, Seyfettin (2002). “Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, c.8, sayı:3, ss.312-329.
  • Adalar Subaşı, Derya (2010). “Tömer’de Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Arap Öğrencile-rin Kompozisyonlarında Hata Analizi”, TömerDil Dergisi, sayı:148, ss.7-16.
  • Başaran, İbrahim Ethem (2005). Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam. Ankara: Nobel Yayın.
  • Demirel, Özcan(1993). Yabancı Dil Öğretimi İlkeler Yöntemler Teknikler. Ankara: Usem Yayınları.
  • Doğan, Hıfzı (1974). “Program Geliştirmede Sistem Yaklaşımı”, Ankara ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, c.7, sayı:1, ss.361-385.
  • Galanti, Avram, “Türkiye ve Sâmi Dilleri”, sadeleştirenler: Nurettin Ceviz, Musa Yıldız, Nüsha, Yıl:4, sayı: 15, Güz 2004, ss.97-106.
  • Gömleksiz, Mehmet Nuri (2000). “Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Yöntem Sorunu”, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c.5, sayı:1, ss.253-264.
  • Özdemir, Abdurrahman (2004). “İlahiyat Fakültelerinde Arapça Öğretiminin Gerekliliği, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c.6, sayı:10, ss.27-47.
  • Taşdelen, Vefa (2012). “Eğitimde Ezberleme ve Anlama”, Bilim ve AklınAydınlığında Eğitim Dergisi, sayı:143, ss.12-17.
  • Varış, Fatma (1969). “Eğitimde Program Araştırmaları”, Ankara Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi, c.2, sayı:1, ss.23-32.
  • Yakıcı, Ali vd. (1998). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları. http://www.haberler.com/arapca-ingilizce-kadar-gerekli-3268500-haberi/, erişim tari-hi:13.03.2014.
Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 125 - 134, 01.06.2014

Abstract

References

  • Acat, Bahattin ve Demiral, Seyfettin (2002). “Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, c.8, sayı:3, ss.312-329.
  • Adalar Subaşı, Derya (2010). “Tömer’de Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Arap Öğrencile-rin Kompozisyonlarında Hata Analizi”, TömerDil Dergisi, sayı:148, ss.7-16.
  • Başaran, İbrahim Ethem (2005). Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam. Ankara: Nobel Yayın.
  • Demirel, Özcan(1993). Yabancı Dil Öğretimi İlkeler Yöntemler Teknikler. Ankara: Usem Yayınları.
  • Doğan, Hıfzı (1974). “Program Geliştirmede Sistem Yaklaşımı”, Ankara ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, c.7, sayı:1, ss.361-385.
  • Galanti, Avram, “Türkiye ve Sâmi Dilleri”, sadeleştirenler: Nurettin Ceviz, Musa Yıldız, Nüsha, Yıl:4, sayı: 15, Güz 2004, ss.97-106.
  • Gömleksiz, Mehmet Nuri (2000). “Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Yöntem Sorunu”, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c.5, sayı:1, ss.253-264.
  • Özdemir, Abdurrahman (2004). “İlahiyat Fakültelerinde Arapça Öğretiminin Gerekliliği, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c.6, sayı:10, ss.27-47.
  • Taşdelen, Vefa (2012). “Eğitimde Ezberleme ve Anlama”, Bilim ve AklınAydınlığında Eğitim Dergisi, sayı:143, ss.12-17.
  • Varış, Fatma (1969). “Eğitimde Program Araştırmaları”, Ankara Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi, c.2, sayı:1, ss.23-32.
  • Yakıcı, Ali vd. (1998). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları. http://www.haberler.com/arapca-ingilizce-kadar-gerekli-3268500-haberi/, erişim tari-hi:13.03.2014.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Figen Kervankaya This is me

Publication Date June 1, 2014
Submission Date July 22, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

ISNAD Kervankaya, Figen. “İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (June 2014), 125-134.

Creative Commons Lisansı

Journal of Eskisehir Osmangazi University Faculty of Theology (ESOGUIFD) is licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial 4.0 International license.