Review
BibTex RIS Cite

A RISING TREND IN THE ONLINE WORLD: DISPLAY ADVERTISEMENTS

Year 2022, , 759 - 770, 02.04.2022
https://doi.org/10.17755/esosder.1031584

Abstract

References

  • Referans1 Abbassi, Z., Bhaskara, A. ve Misra, V. (2015). Optimizing Display Advertising in Online Social Networks, in Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web - WWW ’15, 2015, pp. 1–11.
  • Referans2 Avcilar, M. Y., Kulter-Demirgunes, B., ve Yenilmez, G. (2018). Mobil uygulama reklam türlerinin reklama yönelik tutum ve reklam kabulüne etkisi. Business and Economics Research Journal, 9(4), 923-943.
  • Referans3 BasuMallick, C. (2020). What Is Display Advertising? Definition, Targeting Process, Management, Network, Types, and Examples https://www.toolbox.com/marketing/programmatic-advertising/articles/what-is-display-advertising/#_003. (Erişim Tarihi: 27.09.2021)
  • Referans4 Bayer, E., Srinivasan, S., Riedl, E.J. ve Skiera, B. (2020). The impact of online display advertising and paid search advertising relative to offline advertising, International Journal of Research in Marketing, 37(4), 789-804. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.02.002

ÇEVRİMİÇİ DÜNYADA YÜKSELEN BİR TREND: DİSPLAY (GÖRÜNTÜLÜ) REKLAMLAR

Year 2022, , 759 - 770, 02.04.2022
https://doi.org/10.17755/esosder.1031584

Abstract

Bilgi teknolojisinde yaşanan gelişmeler tüketicilerin bilgi kaynaklarının ve işletmelerin iş yapma biçimlerinin hızlı bir şekilde dönüşmesine neden olmuştur. İnternet ve teknolojik araç kullanımının yaygınlaşması işletmeleri dijital pazarlama kanallarını kullanarak tüketicilere ulaşmaya yönlendirmiştir. Dijital pazarlamada yükselen bir trend olarak görüntülü reklamlar düşük maliyetler, reklamların etkisini ölçme, geliştirilmiş marka bilinirliği ve artan satışlar aracılığıyla işletmelere önemli fırsatlar sunmaktadır. Bununla birlikte, dijital reklamcılık alanında yetersiz internet erişimi, güvenlik ve kötü niyetli kullanıcılardan kaynaklı bir takım önemli zorluklar vardır. Çalışmayla, hızla büyüyen dijital reklam türlerinden biri olan görüntülü reklamcılık literatürünü hakkında ayrıntılı bilgiler (türleri, ekosistemi, avantajları ve dezavantajları) sunulmaktadır. Konu ile ilgili Türkçe literatürde henüz kapsamlı bir çalışmanın olmaması çalışmayı önemli kılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın özgün bir nitelik taşıması sebebiyle literatüre katkı sağlanması ve yeni çalışmalara ilham kaynağı olması açısından önem arz ettiği düşünülmektedir. Son olarak, çalışmada yeni araştırma alanları için öneriler sunulmuştur.

References

  • Referans1 Abbassi, Z., Bhaskara, A. ve Misra, V. (2015). Optimizing Display Advertising in Online Social Networks, in Proceedings of the 24th International Conference on World Wide Web - WWW ’15, 2015, pp. 1–11.
  • Referans2 Avcilar, M. Y., Kulter-Demirgunes, B., ve Yenilmez, G. (2018). Mobil uygulama reklam türlerinin reklama yönelik tutum ve reklam kabulüne etkisi. Business and Economics Research Journal, 9(4), 923-943.
  • Referans3 BasuMallick, C. (2020). What Is Display Advertising? Definition, Targeting Process, Management, Network, Types, and Examples https://www.toolbox.com/marketing/programmatic-advertising/articles/what-is-display-advertising/#_003. (Erişim Tarihi: 27.09.2021)
  • Referans4 Bayer, E., Srinivasan, S., Riedl, E.J. ve Skiera, B. (2020). The impact of online display advertising and paid search advertising relative to offline advertising, International Journal of Research in Marketing, 37(4), 789-804. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.02.002
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Derleme
Authors

Ramazan Kaya 0000-0002-0068-4196

Murat Bayat 0000-0003-0029-948X

Publication Date April 2, 2022
Submission Date December 2, 2021
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Kaya, R., & Bayat, M. (2022). ÇEVRİMİÇİ DÜNYADA YÜKSELEN BİR TREND: DİSPLAY (GÖRÜNTÜLÜ) REKLAMLAR. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 759-770. https://doi.org/10.17755/esosder.1031584

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.