Applications based on information and communication technologies (ICT) are becoming more common in Political Science and Public Administration (PSPA) programs. The use of ICTs and educational software at the higher education level in a single institute department (ID) and department of a single university are explored in this study, which uses the exploratory method. The PAU undergraduate and graduate PSPA programs were chosen as the case, with the period 2010-2022, a decade. In this context, this exploratory and unique study reveals the use of digital ICTs in a single department and its affiliated institute programs as a whole and focuses on the supply side. In Turkey, a limited number of works focus on a group or various activities, strategies, uses, and lessons in a single section in digital ICT and educational technologies. By providing first-hand and in-depth information, such articles can support the inductive technique by making use of more concrete information and more examples in going from part to whole. The benefits and drawbacks of using ICTs in higher education, particularly in the social sciences, are discussed in the discussion and conclusion sections.
Digital Technologies and Mobile Applications Information and Communication Technologies (ICTs) Political Science and Public Administration (PSPA) Education Higher Education Department of PSPA of Pamukkale University Exploratory Research.
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) yaygınlaşmaktadır. Keşfedici yönteme dayalı bu çalışmada yüksek öğretim düzeyinde geçerli BİT’lerin ve eğitim yazılımlarının tek bir üniversitenin (Pamukkale Üniversitesi / PAÜ) tek bir enstitü anabilim dalındaki (EABD) ve bölümündeki durumu araştırma ekibince geliştirilen özgün çerçevede irdelenmektedir. Örneklem PAÜ SBKY EABD ve bölümü, zaman aralığı 2010-2022’dir. Çalışma bu EABD ve Bölümdeki eğitim-öğretim faaliyetlerindeki dijital BİT’i arz yönlü temelde irdeleyici, keşfedici, çerçeve çizici ve yenilik getirici şekilde ele almaktadır. Türkiye özelinde eğitim-öğretim teknolojilerinde tek bir bölümdeki dijital BİT’lerin çeşitli faaliyetler, stratejiler, uygulamalar ve dersler gibi konulara odaklanan eserler sınırlı sayıdadır. Birinci el ve derinlemesine bilgi sağlayan bu tür araştırmalar parçadan bütüne gidişte daha somut bilgiler ve daha çok sayıdaki örneklerden istifade yoluyla toparlayıcı eserler üretimine destek verebilir. Tartışma ve sonuç kısmında BİT’lerin yükseköğretimde özellikle sosyal bilimler özelinde yaygın kullanımının getirdiği avantajlara ve dezavantajlara da yer verilmektedir.
Dijital Teknolojiler ve Mobil Uygulamalar Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT’ler) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Eğitimi Yüksek Öğretim Pamukkale Üniversitesi SBKY Bölümü Keşfedici Çalışma. Digital Technologies and Mobile Applications Information and Communication Technologies (ICTs) Political Science and Public Administration (PSPA) Education Higher Education Department of PSPA of Pamukkale University Exploratory Research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2023 |
Submission Date | November 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.