Müzik eğitiminin, çocukların bedensel, ruhsal, zihinsel gelişimi üzerindeki olumlu etkileri yapılan pek çok araştırmayla açıklanmıştır. Genel eğitimin temel basamağı olan okulöncesi eğitiminde, müzik derslerinin çocuklar ile doğru ve etkili şekilde yapılması, çocukların gelişim süreçleri adına çok önemlidir. Müzik eğitiminin alt dallarından biri olan şarkı söylemek ise çocuklara bebekliklerinden itibaren ilk öğretilen beceridir. Bu araştırmanın amacı, okulöncesi dönem müzik eğitimi derslerinde, öğretmenlerin sıklıkla kullandıkları şarkıları belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden genel tarama modelinde olup, bir olgu bilim (fenomenoloji) desenine örnektir. Araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin müzik derslerinde sıklıkla kullandıkları ilk beş parçayı belirlemek ve bu parçaları belirlerken dikkat ettikleri hususları incelemek için yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çankırı ve Eskişehir illerinde, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında eğitim vermekte olan 41 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizi aşamasında, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, okulöncesi öğretmenlerinin, öğrencilerine 106 farklı şarkı çalıştırdıkları, bu şarkıların analizleri sonucunda, ilk beş şarkının “Kırmızı Balık”, “Heykel”, “Dinazor”, “Elma Kurdu” ve “Ceviz Adam” adlı şarkılar olduğu tespit edilmiştir. İlk beş şarkının ortak özellikleri incelendiğinde; tümünün, eğlenceli, pek çoğu hayvanları konu alan, çocukların dikkatini çekecek ritim ve sözlerde olduğu sonucuna varılmıştır.
The positive effects of music education on the physical, spiritual and mental development of children have been explained by many studies. In preschool education, which is the basic step of general education, it is very important for children's development processes to conduct music lessons correctly and effectively. Singing, one of the sub-branches of music education, is the first skill taught to children since their infancy. The aim of this research is to determine the songs that teachers frequently use in preschool music education lessons. The study is in the general survey model, one of the qualitative research methods, and is an example of a phenomenology pattern. In the research, semi-structured interview method was used to determine the first five songs that preschool teachers frequently use in music lessons and to examine the points they paid attention to while determining these pieces. The study group of the research consists of 41 preschool teachers who are teaching in the provinces of Çankırı and Eskişehir in the 2021-2022 academic year. Content analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the analysis of the data. In line with the data obtained, it was determined that the preschool teachers had their students train 106 different songs, and as a result of the analysis of these songs, the first five songs were "Red Fish", "Sculpture", "Dinosaur", "Apple Wolf" and "Walnut Man". When the common features of the first five songs are examined; It has been concluded that all of them are entertaining, many of which are animals, and have rhythms and words that will attract children's attention.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 4, 2023 |
Submission Date | November 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.