BibTex RIS Cite

DUYGULARI FARK ETME VE İFADE ETME PSİKO-EĞİTİM PROGRAMININ PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZ-DUYARLIK DÜZEYİNE ETKİSİ

Year 2016, , 0 - 0, 27.01.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.57598

Abstract

Bu çalışma,  “Duyguları Fark Etme ve İfade Etme Psiko-Eğitim Programı” kullanılarak yürütülen grup uygulamalarının, psikolojik danışman adaylarının öz-duyarlık düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ön test-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2012-2013eğitim-öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Lisans Programı’nda öğrenim gören üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öz-duyarlık düzeyini ölçmek için, Neff  (2003a) tarafından geliştirilen ve Akın, Akın ve Abacı (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Öz-duyarlık ölçeği kullanılmıştır. Veriler, “t Testi”,  “Mann Whitney U Testi” ve “Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi”  kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan grup çalışması sonrasında elde edilen sonuçlara göre, deney grubundaki öğrencilerin “öz-duyarlık toplam” ve “öz-sevecenlik” puan ortalamalarında, kontrol grubundaki öğrencilerin puan ortalamalarına göre, anlamlı düzeyde olumlu artış gözlenmiştir. Uygulama sonrasında deney grubundaki öğrencilerin “öz-yargılama” puan ortalamalarında ise kontrol grubundaki öğrencilerin puan ortalamalarına göre anlamlı düzeyde azalma olduğu gözlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda söz konusu eğitimle bireylerin öz-duyarlık düzeylerinin arttırılabileceği söylenebilir.

Year 2016, , 0 - 0, 27.01.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.57598

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Bahar Mete Otlu

Fatma Ebru İkiz

Esra Asıcı This is me

Publication Date January 27, 2016
Submission Date September 11, 2015
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Mete Otlu, B., İkiz, F. E., & Asıcı, E. (2016). DUYGULARI FARK ETME VE İFADE ETME PSİKO-EĞİTİM PROGRAMININ PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZ-DUYARLIK DÜZEYİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56). https://doi.org/10.17755/esosder.57598

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.