BibTex RIS Cite

TÜKETİCİ KARAR VERME TARZLARININ KUŞAKLARA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2016, , 0 - 0, 15.10.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.263240

Abstract

Tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamak pazarlama sürecine önemli katkı sağlamaktadır. Fakat bir önemli araştırma sorusu da, çalışma hayatına yön veren x ve y kuşağına mensup tüketicilerin karar verme tarzlarının aynı olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma kapsamında (n=656) x ve y kuşağına mensup tüketicilerin karar verme tarzlarında anlamlı bir fark olduğu ortaya koyulmuştur.

References

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013) Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, Turkish Studies, 8 (6), 15-31
  • Bozkurt İ. (2004). İletişim odaklı pazarlama: Tüketiciden müşteri yaratmak, İstanbul: MediaCat Akademi.
  • Bozkurt, İ. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak, 2.Baskı, İstanbul: Mediacat.
  • Broadbridge, A. M., Maxwell, G. A., & Ogden, S. M. (2007). Experiences, perceptions and expectations of retail employment for Generation Y. Career Development International, 12(6), 523-544.
  • Ceylan, H., H. (2013). Tüketici Tipleri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 41-58.
  • Dursun, İ., Alnıaçık, Ü., & Tümer Kabadayı, E. (2013) Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği: Yapısı ve Boyutları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (19), 293-304.
  • İslamoğlu, A.H. (2003). Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta.
  • Kotler, P. & Armstrong, G. (1999). Principles of Marketing, 8th Edition, USA
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi, Millennium Baskı, Çev. Nejat Muallimoğlu, Beta, İstanbul.
  • Lower, J. (2008). Brace Yourself Here Comes Generation Y. Critical Care Nurse, 28 (5), 80-85.
  • Odabaşi, Y., & Bariş, G. (2002). Tüketici davranışı. 2.basım İstanbul: Mediacat.
  • Odabaşi, Y., & Bariş, G. (2002). Tüketici davranışı. İstanbul: Mediacat.
  • Sproles, G. B., & Kendall, E. L. (1986). A methodology for profiling consumers’ decision making styles. The Journal of Consumer Affairs, 20(2), 267-279.
  • Twenge, J. M., Campbell, S. M., Hoffman, B. J., & Lance, C. E. (2010). Generational differences in work values: Leisure and extrinsic values increasing, social and intrinsic values decreasing. Journal of Management, 36(5), 1117-1142.
  • Walters, C.G. (1974). Consumer Behavior Theory and Practice, Homewood, IL.: Richard D.Irwin Co.
  • Williams, C. K. & Page, A. R. (2011). Marketing to The Generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3, 3-11.
  • Yağcı, M.İ. & İlarslan, N. (2010). Reklamların Ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1), 138-155.
  • Yaşa, E., & Bozyiğit, S. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Cag University Journal Of Social Sciences, 9(1), 29-46.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). Türk Tipi Y Kuşağı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (45), 342-353.
Year 2016, , 0 - 0, 15.10.2016
https://doi.org/10.17755/esosder.263240

Abstract

References

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013) Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, Turkish Studies, 8 (6), 15-31
  • Bozkurt İ. (2004). İletişim odaklı pazarlama: Tüketiciden müşteri yaratmak, İstanbul: MediaCat Akademi.
  • Bozkurt, İ. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak, 2.Baskı, İstanbul: Mediacat.
  • Broadbridge, A. M., Maxwell, G. A., & Ogden, S. M. (2007). Experiences, perceptions and expectations of retail employment for Generation Y. Career Development International, 12(6), 523-544.
  • Ceylan, H., H. (2013). Tüketici Tipleri Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22 (2), 41-58.
  • Dursun, İ., Alnıaçık, Ü., & Tümer Kabadayı, E. (2013) Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği: Yapısı ve Boyutları. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (19), 293-304.
  • İslamoğlu, A.H. (2003). Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta.
  • Kotler, P. & Armstrong, G. (1999). Principles of Marketing, 8th Edition, USA
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi, Millennium Baskı, Çev. Nejat Muallimoğlu, Beta, İstanbul.
  • Lower, J. (2008). Brace Yourself Here Comes Generation Y. Critical Care Nurse, 28 (5), 80-85.
  • Odabaşi, Y., & Bariş, G. (2002). Tüketici davranışı. 2.basım İstanbul: Mediacat.
  • Odabaşi, Y., & Bariş, G. (2002). Tüketici davranışı. İstanbul: Mediacat.
  • Sproles, G. B., & Kendall, E. L. (1986). A methodology for profiling consumers’ decision making styles. The Journal of Consumer Affairs, 20(2), 267-279.
  • Twenge, J. M., Campbell, S. M., Hoffman, B. J., & Lance, C. E. (2010). Generational differences in work values: Leisure and extrinsic values increasing, social and intrinsic values decreasing. Journal of Management, 36(5), 1117-1142.
  • Walters, C.G. (1974). Consumer Behavior Theory and Practice, Homewood, IL.: Richard D.Irwin Co.
  • Williams, C. K. & Page, A. R. (2011). Marketing to The Generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3, 3-11.
  • Yağcı, M.İ. & İlarslan, N. (2010). Reklamların Ve Cinsiyet Kimliği Rolünün Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1), 138-155.
  • Yaşa, E., & Bozyiğit, S. (2012). Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Cag University Journal Of Social Sciences, 9(1), 29-46.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). Türk Tipi Y Kuşağı, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (45), 342-353.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Zeki Yüksekbilgili

Publication Date October 15, 2016
Submission Date December 7, 2015
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Yüksekbilgili, Z. (2016). TÜKETİCİ KARAR VERME TARZLARININ KUŞAKLARA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59). https://doi.org/10.17755/esosder.263240

Cited By















Green star practices: A research on Y generation
Journal of Tourism Theory and Research
Sevda Sahilli Birdir
https://doi.org/10.24288/jttr.526476


   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.