Review
BibTex RIS Cite

SEMBOLLER VE SOSYAL FONKSİYONLAR IŞIĞINDA BİR ELEŞTİRİ DENEMESİ: KÖY DÜĞÜNÜ – PIETER BRUEG

Year 2018, , 704 - 711, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.350921

Abstract

Sanat yapıtları, bireysel ifade aracı oldukları gibi,
aynı zamanda da toplumun özelliklerini yansıtan, o toplumun yarattığı büyük
kültür şemsiyesinin bir parçasıdırlar ve bu nedenle, toplumu yansıtan birer
ayna işlevi görürler. Sanatçılar toplumsal olayları kendi süzgeçlerinden
geçirerek aktarırlar ve bu eserler aynı zamanda da gelecek nesillere bir değer,
bir estetik nesne olarak kalırken, günümüzde pek çok araştırmacı için de dönem
özelliklerini tespit etmeye yarayan birer belge olarak da kullanılırlar. Şüphesiz
ki sanat yapıtları, her şeyin çoğu zaman açık seçik anlatıldığı, görünenin her
zaman göründüğü gibi olduğu salt belgeler değillerdir. Sanat yapıtlarının
varlık amacı da bu değildir. Maddenin düşünce ile birleşmesi olarak da
tanımlanan sanat yapıtları, genel tanımı ile estetik nesnelerdir. Bu
araştırmada, Pieter Bruegel’in Köy Düğünü isimli çalışması, sanat eleştirisinin
betimleme ve yorumlama aşamaları ile sınırlı tutularak ele alınmış ve yapıt
üzerindeki elemanlar ve sembollerden yararlanılarak, dönem yaşamı incelenmeye
çalışılmıştır. Araştırmada, resme konu olan günlük yaşam unsurları incelenmiş,
kıyafetler, oturma biçimi, kullanılan aksesuarlar gibi unsurlardan anlamlar
çıkartılmaya çalışılmıştır.

References

  • Feldman, E. (1994). Practical Art Criticism. Prentice Hall
  • Hagen, R.M. ve Hagen, R. (2003). What Great Paintings Say. V.1.
  • Oosthoek, K. Jan. (2015). Little Ice Age. Environmental History Resources. https://www.eh-resources.org/little-ice-age/ adresinden 19.10.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Ossing, F. (2012). Paintings as a Climate Archive? GFZ German Research Center for Geosciences. http://bib.gfz-potsdam.de/pub/wegezurkunst/paintings_as_climate_archives.pdf adresinden 14.10.2017 tarihinde alınmıştır. Suh, Y. (2013). Past Looking: Using Arts as Historical Evidence in Teaching History. Social Studies Research and Practice. Volume 8 Number 1
  • Visual Arts. Interpretation of The Peasant Wedding by Pieter Bruegel the Elder http://www.visual-arts-cork.com/famous-paintings/peasant-wedding.htm adresinden 11.10.2107 tarihinde alınmıştır.
Year 2018, , 704 - 711, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.350921

Abstract

References

  • Feldman, E. (1994). Practical Art Criticism. Prentice Hall
  • Hagen, R.M. ve Hagen, R. (2003). What Great Paintings Say. V.1.
  • Oosthoek, K. Jan. (2015). Little Ice Age. Environmental History Resources. https://www.eh-resources.org/little-ice-age/ adresinden 19.10.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Ossing, F. (2012). Paintings as a Climate Archive? GFZ German Research Center for Geosciences. http://bib.gfz-potsdam.de/pub/wegezurkunst/paintings_as_climate_archives.pdf adresinden 14.10.2017 tarihinde alınmıştır. Suh, Y. (2013). Past Looking: Using Arts as Historical Evidence in Teaching History. Social Studies Research and Practice. Volume 8 Number 1
  • Visual Arts. Interpretation of The Peasant Wedding by Pieter Bruegel the Elder http://www.visual-arts-cork.com/famous-paintings/peasant-wedding.htm adresinden 11.10.2107 tarihinde alınmıştır.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serdar Tuna

Publication Date April 15, 2018
Submission Date November 10, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Tuna, S. (2018). SEMBOLLER VE SOSYAL FONKSİYONLAR IŞIĞINDA BİR ELEŞTİRİ DENEMESİ: KÖY DÜĞÜNÜ – PIETER BRUEG. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 704-711. https://doi.org/10.17755/esosder.350921

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.