Araştırmada
turizm sektöründe çalışan üniversite öğrencilerinin duygusal zekâlarının
turistik işletmelerdeki motivasyonlarına etkisini belirlemek amaçlanmaktadır.
Araştırmanın örneklem grubunu turizm sektöründe deneyimli Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi ve Anamur Meslek
Yüksekokulu Turizm Programı’nda öğrenim görmekte olan 203 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma
kapsamında veri toplanmasında duygusal zekâyı ölçmek için Wong ve Law (2002) tarafından
geliştirilen ölçek (WLEIS-Wong and Law Emotinal Intelligence Scale) ve katılımcıların
motivasyonunu ölçmek için ise Dündar, Özutku ve Taşpınar (2007 ) tarafından
oluşturulan ölçek kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik analizi, aritmetik
ortalama, standart sapma, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi gibi
istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda duygusal zeka ile
motivasyon arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu
ve duygusal zekanın genel motivasyonu, içsel ve dışsal motivasyonu pozitif yönde
etkilediği tespit edilmiştir.
Emotional intelligence is defined as
“the ability of an individual to monitor his own and others' feelings and to
use the knowledge gained to direct one's thoughts and behaviors” (Salovey,
Mayer and Caruso, 2008: 504)”. In this sense, it can be thought that
applications for improving emotional intelligence in providing motivation can
be beneficial. This study aims
to investigate the relationship between the emotional intelligence and
motivation. The sample group in the study consists of 203 Tourism Faculty and the Anamur Vocational
School Tourism Program who are undergraduate students and they are also tourism sector employees.
In the scope of this study, Emotinal Intelligence Scale (ETS) developed by Wong and Law and
Motivation Scale devoloped by Dündar, Özutku ve Taşpınar (2007 ) have been
selected as the data gathering method. IBM SPSS 17 Demo and Lisrel 8.72 package
programs were used in the analysis of the
datas. As a result of the
research, there was statistical
positively significant relationship
between emotional intelligence and motivation. In addition, it is observed that emotional intelligence has a positive effect on intrinsic and extrinsic
motivation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Submission Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.