Günümüzde televizyon ve yeni medya Türk ailesinin olmazsa olmaz üyelerindendir. Öyle ki artık bireyin toplumsallaştırılması sürecinde aile üyeleri gibi televizyon ve yeni medyada bu işlevi yerine getirmede önemli olan kitle iletişim araçlarıdır. Fakat günümüzde popüler kültür ürünleri çoğu zaman televizyon aracılığıyla çoğu zamanda yeni medya uygulamalarıyla evlerimize girmekte ve aileyi oluşturan bireyleri etkisi altına almaktadır. Bu durum ise süreç içerisinde ailenin sahip olduğu kültürel değerlerin yozlaşmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla yozlaşan kültürel değerler sonucunda aile yapısı da bu durumdan olumsuz etkilenmektedir. Tüm bu değerlendirmeler ışığında oluşturulan bu çalışmada öncelikle Türk aile yapısı ve Türk aile yapısının televizyon ve bir yeni medya uygulaması olan Tik Tok ile ilişkisi ortaya konulacaktır. Son olarak ise, televizyonun kültürel değerler üzerindeki rolü tartışılacaktır. Literatür taraması yönteminin kullanıldığı çalışmada aynı zamanda literatürde var olan bilgiler sentezlenerek televizyonun ve Tik Tok’un Türk aile kültürü ile ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır.
Today, television and new media are indispensable members of the Turkish family. Even in the process of socialization of the individual, mass communication tools are important in fulfilling this function with television and new media like family members. But today, popular culture products often enter our homes through television, often with new media applications, and influence the members of the family. This situation causes the cultural values of the family to degenerate in the process. Therefore, family structure is negatively affected as a result of degenerated cultural values. In this study, which was created in the light of all these evaluations, first of all, the relationship between the Turkish family structure with television and Tik Tok, a new media application, will be revealed. Finally, the role of television on cultural values will be discussed. In the study in which the literature review method was used, the information existing in the literature was synthesized and the relationship of television and Tik Tok with the Turkish family culture was tried to be explained.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2021 |
Submission Date | July 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.