İnsanlığın
varoluşundan itibaren, insanların yaşamında vazgeçilmez unsurları içerisinde barındıran
sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanı, içerisinde barındırdığı disiplinler ve
öğrenme alanlarına bağlı olarak bireyin birçok ihtiyacına cevap verebilmesi
açısından oldukça önemli bir işleve sahiptir. Sosyal bilgiler eğitimi, bireyin
geçmiş deneyimlerini unutmadan bugünü yaşaması ve bugün ile gelecek arasında
bağ kurmasını temele alan bir çalışma alanıdır. Bu çalışma alanın aktarımında
geçmişten günümüze kadar değişen ihtiyaçlardan dolayı birçok modelin etkili
olduğunu söyleyebiliriz. Bu araştırmada da, bu modellerden biri olan Kolb’un yaşantısal
öğrenme modelinin, sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında kullanımının alan
uzmanlarının görüşleri bakımında değerlendirilmesi temele alınmıştır. Araştırmada
elde edilen veriler nitel veri analizi tekniğiyle analiz edilip, yarı yapılandırılmış
görüşme formu aracılığıyla görüşleri alınan çalışma grubunu İnönü, Fırat,
Dicle, Kilis, Akdeniz, Gazi, Atatürk, Gazi Osman Paşa, Siirt ve İbrahim Çeçen
Üniversitelerine bağlı Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim
Dalında görev yapan öğretim üyesi ve elemanları oluşturmaktadır. Araştırma
sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde, çalışma grubunu oluşturan alan
uzmanlarının sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında yaşantısal öğrenme
modelinin kullanımına ilişkin, birbirinden farklı algılara sahip oldukları ve
bu durumu da birbirinden farklı şekilde gerekçelendirdiklerini söyleyebiliriz.
Alan uzmanlarının görüşme formunda yer alan sorulara verdiği yanıtların
analizinde ve modellerin oluşturulmasında NVivo 11 programından yararlanılmıştır.
Kodlamalar araştırmacıların ortak görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur.
Yapılan araştırmada çalışma grubunu oluşturan alan uzmanlarının yaşantısal
öğrenme modelinin sosyal bilgiler eğitimi çalışma alanında kullanımına yönelik
algılara bağlı olarak, ortak temalar ve farklılaşan temaları oluşturan bulgulara
ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | May 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 64-Ek Sayı |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.