The Internet has
a great importance in the tourism sector as it is in every sector. The tourism sector uses the internet for the marketing
efforts of touristic products. Businesses
operating in the tourism sector, which are especially labor-intensive, have
many e-services, especially e-mail. E-service providers
give importance to the quality of the services they offer and desire to improve
loyalty due to customer satisfaction.
The purpose of
this study is to measure the effect of quality of travel services purchased by
consumers on the online environment on their satisfaction and loyalty. Data
from 480 participants were tested using multiple regression analysis. The results of the research reveal that e-satisfaction
is the mediator of the relationship between e-service perception and e-loyalty. The impact of the quality of the services offered in
online travel exchanges on e-loyalty tendency is realized with e-satisfaction.
İnternet her sektörde olduğu gibi turizm
sektöründe de büyük bir öneme sahiptir. Turizm sektörü interneti turistik
ürünlerin pazarlama çabaları için kullanmaktadır. Özellikle emek yoğun özelliğe
sahip turizm sektörü içerisinde faaliyet gösteren işletmeler e-posta başta
olmak üzere birçok e-hizmeti bünyesinde barındırmaktadır. E-hizmet sunan
işletmeler sundukları hizmetlerin kalitesine önem vermekte ve müşteri
memnuniyeti dolayısıyla sadakat geliştirilmesini arzu etmektedir.
Bu çalışma, tüketicilerin online ortamda
satın aldıkları seyahat hizmetlerinin kalitesinin, memnuniyetleri ve sadakatleri
üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. 480 katılımcıdan elde edilen
veriler çoklu regresyon analizi kullanılarak test edilmiştir. Araştırma
sonuçları, e-hizmet kalitesinin hem e-memnuniyet hem de e-sadakat üzerindeki
pozitif ve anlamlı etkisini ortaya koymaktadır. Ayrıca e-hizmet kalitesi
boyutlarından yerine getirme boyutunun diğer boyutlara göre modeli açıklayıcı
gücünün daha fazla olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 24, 2018 |
Submission Date | May 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 68 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.