Bir destinasyonun turizm destinasyonu
olarak kabul edilebilmesi için birtakım özelliklere sahip olması gerekmektedir.
Bu özellikler destinasyonun daha rahat analiz edilebilmesi açısından oldukça
önemli olması yanı sıra, bölgeyi ziyaret eden insanların bakış açısını da büyük
ölçüde etkilemektedir. Bu araştırmada bir turizm
destinasyonunun sahip olması gereken nitelikler yani destinasyon bileşenleri
ile duygusal deneyimler arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını tespit
etmek amaçlanmıştır. Bununla birlikte hem etkin destinasyon bileşenlerinin hem
de turizm destinasyonlarında yaratılan duygusal deneyimlerin destinasyona olan bağımlılığı
arttıracağı varsayılarak, davranışsal niyet üzerindeki etkileri de test
edilmiştir. Anket tekniğinden faydalanılan araştırma Ankara’nın dört önemli
turistik çekim merkezi olan Anıtkabir, Kocatepe Cami, Hacı Bayram-ı Veli Cami
ve Türbesi ile Hamamönü’nde gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık iki ay süren saha
araştırması sonucu toplam 509 adet geçerli anket formu elde edilmiştir.
Araştırma sonucunda destinasyon bileşenleri ile duygusal deneyimler arasında
anlamlı ilişki bulunmuştur. Destinasyon bileşenlerinden
çekicilik-erişilebilirlik ve olanak boyutlarının davranışsal niyet üzerinde,
duygusal deneyimlerden sevinç boyutunun davranışsal niyet üzerinde etkisi
olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | January 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.