Research Article
BibTex RIS Cite

AFYONKARAHİSAR’DA FAALİYET GÖSTEREN BEŞ YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK YAPILAN YORUMLARIN VE E-ŞİKÂYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2019, Volume: 18 Issue: 71, 1315 - 1324, 15.07.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.514010

Abstract

Bu
çalışmada Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren turizm işletme belgeli beş
yıldızlı otel işletmelerine yönelik internet ortamında yapılan müşteri
yorumlarının incelenerek şikâyet unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda en çok yorum ve şikâyet yapılan bir internet sitesinde
yapılmış olan yorumlar nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği
kullanılarak analiz edilmiştir. Şikâyet içerikli yorumların hangi ana ve alt
temalardan oluştuğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda 2868 adet yorum incelenmiş
bunların arasında 1004 adet şikâyet içeren ifadeye rastlanmıştır. Bu
şikâyetlerin; yiyecek-içecek, hizmet kalitesi, oda, çalışanlar, fiyat ve
temizlik olmak üzere altı ana temadan oluştuğu görülmüştür. En fazla şikâyet
otel işletmelerinde sunulan yiyecek-içecek hizmetleri ile genel hizmet
kalitesine yönelik yapıldığı anlaşılmıştır. Çalışma sonunda otel işletmelerinin
ortaya çıkan şikâyet konuları çerçevesinde sundukları ürün ve hizmetlerde
gerekli iyileştirmeleri yapmaları, önlemler almaları, müşteri şikâyetleri
dikkate alınarak bu doğrultuda ürün ve hizmet sunumuna gitmeleri gerektiği gibi
pek çok öneri sunulmuştur.

References

  • Argan, M. T. (2014). E-Şikâyetle İlgili Tanımlayıcı Bir Çalışma: Şikâyet Forumu Olarak Bir Web Sitesinin Sosyal Ağ Analizi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi IUYD, 5 (1), 49-66.
  • Arpacı, Ö. (2016). Seyahat Acentalarının Tur Hizmetlerine Yönelik Müşteri E-Şikâyetlerinin Örgütsel Öğrenme Aracı Olarak Değerlendirilmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:15 Sayı:29 Bahar 2016/2 s.203-219.
  • Aylan, S., Apracı, Ö. Ve Celiloğlu, F., K. (2016). Bir İnternet Şikâyet Forumundaki Termal Otellere Yönelik Şikâyetlerin İncelenmesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 049-068.
  • Barlow, J. ve Moller, C. (2008). Her Şikâyet Bir Armağandır. (Çev: Gülden Bilgili). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Çulha, O., Hacıoğlu, G., ve Kurt, G. (2009). Otel Müşterilerinin E Şikâyetlerine Yönelik Bir İçerik Çözümlemesi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(4), s. 42-49.
  • Ekiz, E., Khoo-Lattimore, C. ve Memarzadeh, F. (2012). Air The Anger: Investigating Online Complaints on Luxury Hotels, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 3 (2), s. 96-106.
  • Heppell, M. (2006). Tek Yıldızlı Bütçeyle Beş Yıldızlı Müşteri Memnuniyeti Sağlayan Büyüleyici Hizmet. (Çev: İlker Gülfidan). İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım.
  • Limberger, F. P., Anjos, A. F., Meira, S. J. ve Anjos G. S. (2014). Satisfaction in hospitality on TripAdvisor.com: An analysis of the correlation between evaluation criteria and overall satisfaction. Tourism & Management Studies, 10(1):59-65.
  • Liu, Z. , Park, S. (2015). What Makes a Useful Online Review? Implication for Travel Pro-duct Websites. Tourism Management, 47(2015), 140-151.
  • Ngai, W.T. E., Heung, C.S. V., Wong, Y.H. ve Chan, K.Y. F. (2007). Consumer Complaint Behaviour of Asians and Non‐Asians About Hotel Services: An Empirical Analysis, European Journal of Marketing, 41(11/12), s. 1375 – 1391.
  • Schall, M., (2003). Best Practices in The Assessment of Hotel-Guest Attitudes, Cornell Hotel And Restaurant Administration Quarterly, 44 (2), 51–65.
  • Smyth, P. C. B. ve Guangyu W., ve Derek G. (2010). Does Tripadvisor Makes Hotels Better? (Technical Report Ucd-Csı-2010-06), İnternet Adresi:Https://www.csi.ucd.İe/Files/Ucd-Csi-2010-06.Pdf., Erişim Tarihi: 14.01.2019.
  • Tronvoll, B. (2012). A dynamic model of customer complaint behaviour from the perspective of service dominant logic. European journal of Marketing. 46, 284-305.
  • Ünver, C. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi: Müşteri Şikayetleri ve İnternet, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yılmaz, Ö. D. (2014) Tüketici Şikâyetlerinin Örgütsel Öğrenme Aracı Olarak Değerlendirilmesi: Konaklama İşletmeleri ve Tur Operatörlerine Yönelik Şikayetler Üzerine Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28 (4)131-148.
  • Yoo, K. ve Ulrike G. (2009). “Comparison Of Deceptive And Truthful Travel Reviews”. Wolfram Höpken, Ulrike Gretzel Ve Rob Law (Ed.), Information and Communication Technologies In Tourism, Springer-Verlag, Wien, The Netherlands, 37–47.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Zheng, T., Youn, H. ve Kincaid, S. C. (2009). An Analysis of Customers’ E-Complaints for Luxury Resort Properties. Journal of Hospitality Marketing & Management, (18)7:718-729.
Year 2019, Volume: 18 Issue: 71, 1315 - 1324, 15.07.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.514010

Abstract

References

  • Argan, M. T. (2014). E-Şikâyetle İlgili Tanımlayıcı Bir Çalışma: Şikâyet Forumu Olarak Bir Web Sitesinin Sosyal Ağ Analizi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi IUYD, 5 (1), 49-66.
  • Arpacı, Ö. (2016). Seyahat Acentalarının Tur Hizmetlerine Yönelik Müşteri E-Şikâyetlerinin Örgütsel Öğrenme Aracı Olarak Değerlendirilmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:15 Sayı:29 Bahar 2016/2 s.203-219.
  • Aylan, S., Apracı, Ö. Ve Celiloğlu, F., K. (2016). Bir İnternet Şikâyet Forumundaki Termal Otellere Yönelik Şikâyetlerin İncelenmesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 049-068.
  • Barlow, J. ve Moller, C. (2008). Her Şikâyet Bir Armağandır. (Çev: Gülden Bilgili). İstanbul: Rota Yayınları.
  • Çulha, O., Hacıoğlu, G., ve Kurt, G. (2009). Otel Müşterilerinin E Şikâyetlerine Yönelik Bir İçerik Çözümlemesi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(4), s. 42-49.
  • Ekiz, E., Khoo-Lattimore, C. ve Memarzadeh, F. (2012). Air The Anger: Investigating Online Complaints on Luxury Hotels, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 3 (2), s. 96-106.
  • Heppell, M. (2006). Tek Yıldızlı Bütçeyle Beş Yıldızlı Müşteri Memnuniyeti Sağlayan Büyüleyici Hizmet. (Çev: İlker Gülfidan). İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım.
  • Limberger, F. P., Anjos, A. F., Meira, S. J. ve Anjos G. S. (2014). Satisfaction in hospitality on TripAdvisor.com: An analysis of the correlation between evaluation criteria and overall satisfaction. Tourism & Management Studies, 10(1):59-65.
  • Liu, Z. , Park, S. (2015). What Makes a Useful Online Review? Implication for Travel Pro-duct Websites. Tourism Management, 47(2015), 140-151.
  • Ngai, W.T. E., Heung, C.S. V., Wong, Y.H. ve Chan, K.Y. F. (2007). Consumer Complaint Behaviour of Asians and Non‐Asians About Hotel Services: An Empirical Analysis, European Journal of Marketing, 41(11/12), s. 1375 – 1391.
  • Schall, M., (2003). Best Practices in The Assessment of Hotel-Guest Attitudes, Cornell Hotel And Restaurant Administration Quarterly, 44 (2), 51–65.
  • Smyth, P. C. B. ve Guangyu W., ve Derek G. (2010). Does Tripadvisor Makes Hotels Better? (Technical Report Ucd-Csı-2010-06), İnternet Adresi:Https://www.csi.ucd.İe/Files/Ucd-Csi-2010-06.Pdf., Erişim Tarihi: 14.01.2019.
  • Tronvoll, B. (2012). A dynamic model of customer complaint behaviour from the perspective of service dominant logic. European journal of Marketing. 46, 284-305.
  • Ünver, C. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi: Müşteri Şikayetleri ve İnternet, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yılmaz, Ö. D. (2014) Tüketici Şikâyetlerinin Örgütsel Öğrenme Aracı Olarak Değerlendirilmesi: Konaklama İşletmeleri ve Tur Operatörlerine Yönelik Şikayetler Üzerine Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28 (4)131-148.
  • Yoo, K. ve Ulrike G. (2009). “Comparison Of Deceptive And Truthful Travel Reviews”. Wolfram Höpken, Ulrike Gretzel Ve Rob Law (Ed.), Information and Communication Technologies In Tourism, Springer-Verlag, Wien, The Netherlands, 37–47.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Zheng, T., Youn, H. ve Kincaid, S. C. (2009). An Analysis of Customers’ E-Complaints for Luxury Resort Properties. Journal of Hospitality Marketing & Management, (18)7:718-729.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Salim İbiş 0000-0002-2404-9218

Özgür Kızıldemir This is me 0000-0003-4040-4547

Serdar Çöp 0000-0002-1101-5676

Publication Date July 15, 2019
Submission Date January 17, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 18 Issue: 71

Cite

APA İbiş, S., Kızıldemir, Ö., & Çöp, S. (2019). AFYONKARAHİSAR’DA FAALİYET GÖSTEREN BEŞ YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK YAPILAN YORUMLARIN VE E-ŞİKÂYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1315-1324. https://doi.org/10.17755/esosder.514010

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.