Eğitim
önemli işlevleri olan ve önemsenmesi gereken bir kurumdur. Bu kurumun
kendisinden beklenenleri yerine getirebilmesi için eğitim sisteminin ülkenin
şartlarına ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.
Türkiye’de de eğitimden çok şey beklenmiş ve bu alanda birçok çalışma
yapılmıştır. Ancak yıllardan beri yapılan çalışmalara ve değişikliklere rağmen
henüz düzenli olarak işleyen ve ülkenin ihtiyaçlarına cevap veren bir eğitim
sistemi kurulamamıştır. Eğitimle ilgili tartışmalar ve sistemde değişiklik
yapma çabaları devam etmektedir. Ancak eğitim alanında çalışmalar yapılırken
Türkiye’de eğitim üzerinde etkili olmuş ideolojilerin mevcut sorunlarla olan
bağlantılarının yeterince tartışılmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın temel
iddiası, eğitim alanında yaşanan sorunların, bu alanının düzenlenmesinde etkili
olmuş ideolojilerden ve bu ideolojilerden kaynaklanan uygulamalardan bağımsız
olarak ele alınamayacağıdır. Buradan hareketle çalışmada, Türkiye’de eğitim
üzerinde etkili olan Kemalizm ve muhafazakârlığın bu alan üzerindeki
etkilerinin ve mevcut sorunlarla olan bağlantılarının tartışılması
amaçlanmıştır. Bu iki ideolojinin, Cumhuriyet döneminin önemli bazı konularına
olan yaklaşımları ve bu konularda eğitimden beklentileri karşılaştırılmak
suretiyle sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Submission Date | March 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 18 Issue: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.