Çalıştaylar,
bir meslek alanında uzman olanların bilgi, fikir ve tecrübelerini planlı bir
şekilde sözlü ya da uygulamalı çalışmalar yoluyla paylaştıkları çalışmalardır.
Ülkemizde öğretmenlere yönelik mesleki gelişim çalışmaları genellikle yeni
eğitim-öğretim yılının başında ve sonunda verilen seminerler yoluyla gerçekleştirilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın
verdiği seminerler incelendiğinde özellikle müzik öğretmenlerine yönelik
çalışmaların çok kısıtlı olduğu görülmektedir. Afyon Kocatepe Üniversitesi
Devlet Konservatuvarı başta müzik öğretmenleri olmak üzere, sınıf öğretmenleri
ve okul öncesi dönem öğretmenlerine yönelik olarak on iki yıldır “müzik eğitimi
çalıştayı” düzenlemektedir. Yapılan bu çalıştaylar müzik eğitimi ve müzik
eğitimcilerinin sorunlarının tartışıldığı, ritim, koro, ses eğitimi, teknoloji
kullanımı gibi çeşitli konularda müzik eğitimi uygulamalarının yer aldığı
çalışmalardır. Bu
araştırmanın amacı, Afyonkarahisar müzik eğitimi çalıştaylarına ilişkin müzik
öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda on ikinci
çalıştaya katılan müzik öğretmenlerine çalıştayla ilgili görüşlerini almak
üzere açık uçlu bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda
çalıştayların müzik öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkı sağlayan ve
devam etmesi gereken bir program olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Teachers should continue their professional development
and update their knowledge continuously after they are employed. One of the
activities that can be organized for the professional development of teachers
is workshops. Workshops are the works of experts in a profession to share their
knowledge, ideas and experiences in a planned way through oral or applied
studies. State Conservatory of
Afyon Kocatepe University has been organizing a music education workshop for
twelve years, especially for music teachers, classroom teachers and preschool
teachers. The aim of this study is to present the opinions of
music teachers about music education workshops in Afyonkarahisar. For this
purpose, an open-ended questionnaire was applied to the music teachers who
participated in the twelfth workshop to get their views on the workshop. The
study is a qualitative research. Data were analyzed by descriptive analysis. In
the light of the data obtained, it was concluded that the workshops were
evaluated as studies including new topics and practices that contributed to the
professional development of music teachers. In addition, it has been determined
that the workshop practices make music teachers' lessons more effective,
increase the communication and exchange of information between teachers and it
is an activity that should be continued.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2020 |
Submission Date | January 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 73 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.