Bu çalışmanın amacı, Güzel
Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin özel yetenek sınav başarısı ve akademik
başarısı ile özel yetenek sınav puanları hesaplanırken kullanılan diğer puan
türleri ve katsayılar arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmada Erciyes
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim, Heykel, Görsel İletişim Tasarımı,
Seramik ve Cam Tasarımı bölümlerinden mezun olan 227 öğrenciye ait veriler
kullanılmıştır. Veri toplama süreci, 2006-2012 ve 2010-2016 yılları arasında
toplam 10 yılık dönemi kapsamaktadır. Verilerin analizinde çoklu doğrusal
regresyon analizi ve t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda
akademik başarı üzerinde alan dışı lise mezuniyeti, YGS ve AOÖBP puanlarının
pozitif yönde etkisi olduğu, Yetenek Sınav Puanının bir etkisi olmadığı tespit
edilmiştir. Yetenek sınav puan başarısı üzerine ise AOÖBP’nin pozitif yönde
YGS’nin negatif yönde etki ettiği mezun olunan lise türünün ise etkisi
bulunmadığı tespit edilmiştir.
The aim of this study is to investigate
the relationship between the Entering
(Special Talent) Exam Performance and Academic
Achievement of the students of the Faculty of Fine Arts and the other grade
types and factors used in calculating the Entering
Exam Score. The data were obtained from 227 students graduated from the
Departments of Painting, Sculpture, Visual Communication Design, Ceramic and
Glass Design at Erciyes University Faculty of Fine Arts. The data collection
process covers total for 10 years between 2006-2012 and 2010-2016. Multiple
linear regression analysis and t-test were used for data analysis. As a result
of the analysis, it was concluded that non-area high school graduation, YGS
(the transition to higher education examination) and AOÖBP (weighted high
school GPA) scores have a positive effect on the Academic Achievement and the Entering
Exam Score had no effect. On the other hand, it was identified that AOÖBP has a
positive, YGS has a negative and the type of high school has no effect on Entering
Exam Score.
Entering Exam ÖYSP (entering exam score) Academic Achievement Placement Score AOÖBP (weighted high school GPA)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2020 |
Submission Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 73 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.