Bu
çalışmada, öğrencilerin meslek lisesi bilişim teknolojileri alanı 11.sınıf
düzeyinde okutulan Grafik ve animasyon dersine ilişkin tutumlarını belirlemeye
yönelik bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak özellikle
meslek lisesi bilişim teknolojileri alanında okutulan derslerin öğretim
programları, ders kitapları incelenmiş ve literatürde grafik ve animasyon
konulu çalışmalar incelenmiş ve grafik ve animasyon dersine yönelik tutumu
ölçen toplam 36 taslak madde yazılmıştır. Taslak ölçek maddeleri uzman kanısına
(n=8) sunulmuş ve 36 maddelik taslak ölçek 24 maddeye düşürülerek deneme formu
hazırlanmıştır. Elde edilen form meslek liselerinin 12. Sınıfında okuyan 298 öğrenciye
uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde madde faktör yüklerine bakılarak 5
madde elenmiştir. Ölçekte yer alan 19 maddeye ilişkin faktör yükleri 0.53 ile
0.81 arasında değişmektedir. Doğrulayıcı
faktör analizi sonucunda elde edilen karşılaştırmalı uyum indekslerinden
(RMSEA) = 0.062 ve (RMR) = 0.044 olarak hesaplanmıştır. Ölçümlerin cronbach
alfa güvenirlik katsayısı 0,87’dir. Elde edilen bulgular ölçeğin güvenilir ve
geçerli bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
In the present study, it was
aimed to develop an attitude scale measuring Vocational High School Students’
for Graphic and Animation Lesson. Initially, the researchers examined the
literature related with graphics and animation and its scales and 36 draft items
were written. This scale draft of which items were written under the own
sub-scale (attitude towards the lesson, attitude towards practice ) was
reviewed by seven experts and 24 item draft from was generated. The darft form
was answered by 298 students who registered at vocational high school
information technologies at twelfth class. The explanatory factor analysis was
performed and the 5 items were eliminated according to the factor loading. The 19
items in the Attitude Scale for Graphics and Animation Lesson loaded between 0,53
and 0,81. Finally, the confirmatory factor analysis was done for testing the
model of the four sub-dimensions. The fit indexes of the scale (RMSEA=0.062and
SRMR=0.044) confirmed the model of related sub-dimensions. The reliability
(Cronbach alpha) of scale was found 0,87. Findings indicated that the scale is
a valid and reliable measuring tool.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2020 |
Submission Date | July 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 73 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.