BibTex RIS Cite

VIRGINIA WOOLF'UN MRS DALLOWAY ADLI ESERİNDEKİ ÜSLUBUN İNCELENMESİ

Year 2005, Volume: 4 Issue: 12, 142 - 150, 01.04.2005

Abstract

-

VIRGINIA WOOLF'UN MRS DALLOWAY ADLI ESERİNDEKİ ÜSLUBUN İNCELENMESİ

Year 2005, Volume: 4 Issue: 12, 142 - 150, 01.04.2005

Abstract

Bu çalışmada, dil, üslup ve yazar arasındaki yakın ilişki üzerinde durulmaktadır. Bilindiği üzere,
dilin en önemli işlevi iletişimi sağlamasıdır. Genellikle, her durumda; yazılı veya sözlü söylemde, farklı
dilsel değişkenler kullanılır ve her bireyin kendine özgü bir dil kullanımı vardır. Bu kişiye ait yazma ve
konuşma tarzı üslup diye bilinmektedir.
Edebiyatta pek çok romancı, öykü yazarı, şair, oyun yazarı bugün sahip oldukları ünlerini kendi
dilbilimsel özelliklerini barındıran üsluplarına borçludurlar. Bu üslup incelemesinde yazar olarak ünlü bir
yirminci yüzyıl İngiliz yazarı olan Virginia Woolf seçilmiştir. Woolf, romandaki karakterlerin ve
olayların yazarın görüş açısından anlatıldığı geleneksel roman tekniğine uymamıştır. Mrs Dalloway adlı
romanında “bilinç akımı” tekniğini çok başarılı bir şekilde kullanmış ve düşüncelerini dolaylı yönlerden
ifade etmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ferah Sarıka This is me

Publication Date April 1, 2005
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Sarıka, F. (2005). VIRGINIA WOOLF’UN MRS DALLOWAY ADLI ESERİNDEKİ ÜSLUBUN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(12), 142-150.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.