-
Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim konusundaki yeterliklerini ortaya çıkarmaktır. 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından eğitim fakültelerinde yeniden yapılanmaya gidilmiş ve öğretmenlerin yetiştirilmesinde ülkenin ihtiyaçlarına uygun dünya standartlarında nitelikli öğretmen yetiştirilmesi çabalarına ivme kazandırılmaya çalışılmıştır. Sınıf Öğretmenliği programında yer alan derslere ilave olarak “Özel Eğitim” dersinin de lisans programında zorunlu bir ders olarak okutulmaması gözden kaçan bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırma 2003-2004 öğretim yılı bahar yarıyılında Gaziantep Üniversitesi Adıyaman Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim görmekte olan 132 dördüncü sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Araştırma doğrudan evren üzerinden yapıldığı için ayrıca örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırma sürecinde elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda elde edilen ana bulgular şunlardır; Sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim ve kaynaştırma eğitimi konusundaki bilgi ve becerilerinin yeterli olmadığı, bu nedenle Özel Eğitim dersi, sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının bu konudaki bilgi ve beceri eksikliklerinin giderilmesi açısından en az 2 dönem programda yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2005 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 14 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.