Bu çalışmanın amacı eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarında yer alanOkul Deneyimi I dersinin uygulama kısmı hakkında öğretmen adaylarının görüşlerini değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2001-2002 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesi’nde okuyan ve Okul Deneyimi I dersini alan 226 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, üç bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılarak elde edilmiştir. Birinci bölümde öğrencilerin kişisel bilgilerini elde etmeye yönelik 3 adet soru bulunmakta, ikinci bölümde öğrencilerin Okul Deneyimi I uygulamasına ilişkin görüşlerini belirttikleri 4 dereceli Likert tipi anketten oluşmakta ve üçüncü bölümde öğrencilerin Okul Deneyimi I uygulaması boyunca karşılaştıkları sorunları belirten ifadeler yeralmaktadır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ki-kare kullanılmıştır. Uygulamaya yönelik olarak öğrencilerden alınan görüşler değerlendirilerek aksayan yönler saptanarak, okul deneyimi uygulamasının daha verimli olmasına yönelik bazı öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2006 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 15 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.