-
Bu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim ile Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü Matematik Öğretmenliklerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Betimsel bir araştırma olarak planlanan çalışmanın bulguları ile bölüm, sınıf ve cinsiyet incelenmiştir. Öğretmen adaylarının, matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerinin analizinde ise karşılaştırılmalı gruplar için varyans analizi (one-way), t- Testi ve Scheffé teknikleri kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, kız ve erkek öğrencilerin matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerinin ortalama puanları, kız öğrencilerinin lehine olmak üzere anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2006 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 18 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.