BibTex RIS Cite

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİM ŞEKLİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2006, Volume: 5 Issue: 18, 124 - 130, 01.01.2006

Abstract

-

References

  • Altun, M., (2002). Matematik Öğretimi Kitabı, İstanbul: Alfa Yayın Dağıtımı.
  • Armstrong, J.M., Price, A., (1982) “Correlates and predictors of women’s mathematics preparation”.
  • Journal for Research in Mathematics Education, 13(2 ) 99-100
  • Aşkar, P., (1988). “Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Bir Ölçeğin Geliştirilmesi”,
  • Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt 2, sayı 63. Aşkar, P., Erden, M., (1996). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Göre Tutumları”, İstanbul:
  • I.Ulusal Eğitim Kongresi, Marmara Üniversitesi. Baykul,Y., (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar için, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bloom, Benjamin S., (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çeviren:D.Ali Özçelik), İstanbul:
  • Milli Eğitim Basımevi. Hacıoğlu, F., Alkan, C., (1997). Öğretmenlik Uygulamaları, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hunt, G.E., (1985). “Math. Anxiety: Where do we go from here?” Focus on Learning Problems in Mathematics, 7(2):29-40.
  • Oğuzkan, F., (1985). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • Reyes, L. H., (1984). “Affective variables and mathematics education”. The Elementary School Journal, 84, 558-581.
  • Sönmez, V., (1997). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • Tıraş, S., (1999). “Öğrenme-Öğretme Açısından Matematik Öğretmenlerinin Yeterliliği ve Etkili Olma Düzeyleri”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, İzmir.
  • Umay, A., (2002). “İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının Matematiğe Karşı Öz Yeterlilik
  • Algısına Etkisi”, Ankara: V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİM ŞEKLİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2006, Volume: 5 Issue: 18, 124 - 130, 01.01.2006

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim ile Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü Matematik Öğretmenliklerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Betimsel bir araştırma olarak planlanan çalışmanın bulguları ile bölüm, sınıf ve cinsiyet incelenmiştir. Öğretmen adaylarının, matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerinin analizinde ise karşılaştırılmalı gruplar için varyans analizi (one-way), t- Testi ve Scheffé teknikleri kullanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, kız ve erkek öğrencilerin matematik dersinin öğretim şekline yönelik görüşlerinin ortalama puanları, kız öğrencilerinin lehine olmak üzere anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir

References

  • Altun, M., (2002). Matematik Öğretimi Kitabı, İstanbul: Alfa Yayın Dağıtımı.
  • Armstrong, J.M., Price, A., (1982) “Correlates and predictors of women’s mathematics preparation”.
  • Journal for Research in Mathematics Education, 13(2 ) 99-100
  • Aşkar, P., (1988). “Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Bir Ölçeğin Geliştirilmesi”,
  • Eğitim ve Bilim Dergisi, cilt 2, sayı 63. Aşkar, P., Erden, M., (1996). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Göre Tutumları”, İstanbul:
  • I.Ulusal Eğitim Kongresi, Marmara Üniversitesi. Baykul,Y., (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar için, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bloom, Benjamin S., (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çeviren:D.Ali Özçelik), İstanbul:
  • Milli Eğitim Basımevi. Hacıoğlu, F., Alkan, C., (1997). Öğretmenlik Uygulamaları, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hunt, G.E., (1985). “Math. Anxiety: Where do we go from here?” Focus on Learning Problems in Mathematics, 7(2):29-40.
  • Oğuzkan, F., (1985). Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • Reyes, L. H., (1984). “Affective variables and mathematics education”. The Elementary School Journal, 84, 558-581.
  • Sönmez, V., (1997). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Adım Yayıncılık, Ankara.
  • Tıraş, S., (1999). “Öğrenme-Öğretme Açısından Matematik Öğretmenlerinin Yeterliliği ve Etkili Olma Düzeyleri”, D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, İzmir.
  • Umay, A., (2002). “İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının Matematiğe Karşı Öz Yeterlilik
  • Algısına Etkisi”, Ankara: V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Aziz Harman/ M. Faysal Akın This is me

Publication Date January 1, 2006
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 5 Issue: 18

Cite

APA Akın, A. H. M. F. (2006). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNİN ÖĞRETİM ŞEKLİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(18), 124-130.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.